Inspirace pro zahradu


Na zahradě trávíme od jara do pozdního podzimu.

Zahradu na faře máme velkou cca 3 700 m2. Je rozdělená na tři části - travnatý
dvůr s jasanem, moruší, janovcem, vajgélii, dvěma jabloněmi,s třemi druhy
šeříků, hortenziemi,floxami,trvalkovým a bylinným záhonem, kolem kamenné
zdi jsou růže ( myslela jsem, že vymrzly, ale už obrážejí ) a pivoňky.
Popínavá stará růže téměř vymrzla, zůstaly jen 2 větve.
U stodoly roste černý bez a líska.

V trávě na jaře rozkvétá spousta sněženek, bledulí,narcisů a tulipánů.

Ze dvora je vidět druhá zahrada ( ráda sedím na schodě u vchodu a dívám
se přes dvůr do druhé zahrady, kde máme čtyři jabloně,vrbu ( u plotu ),
vysoký jalovec,oskeruši, mišpuli, maliny a obrovský keř pustorylu
( Philadelphus - nesprávně se mu říká jasmín ).
U plotu jsem vysázela čínské ibiškové keře. Rostou zde také pivoňky, floxy,
a starý keřík anglických růží ( ta naštěstí nezmrzla ).
Taky jsem zřídila záhony na jahody a zeleninu.

Mám ráda venkovský styl zahrad, staré odrůdy stromů a květiny našich
babiček ( spíše prababiček ).
Už třicet let míchám květiny a zeleninu na záhonech - měsíček, afrikány,
slézy, krásenky, laskavce, náprstníky,zvonky, kopretiny,ostrožky,
sluncovky,slunečnice, hrachory,černuchy ( ty má rád manžel ),máky, statice,
lichořeřišnice ( seju ty popínavé pod stromy ).
Také celá tato léta nastýlám usušenou posekanou trávou a taky listy
pampelišky, které dodávají dusík ( teď se tomu říká permakultura).
Nestříkáme žádnými chemickými postřiky,používám rostlinné výluhy,
hnojíme prosátým kompostem a hnojem od krav ( ten kupujeme
1x za tři roky fůru.
Vynikající rady získávám z knih, např. - Andrea Kern: Rady našich babiček,
Helena Vlašínová :Zdravá zahrada
Sázím a seju hustě - např. měsíček, slézy ( nejvíc mám ráda maurský)
a kopr rozhodím po záhonech.

Všude jsou pomněnky ( i na dvoře ).
Mám spousty knih o zahradách, zajímá mě,
co se pěstovalo v klášterech.





Některé oblíbené knihy

























Příště napíšu o našem sadu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....