Ještě dvůr a zahrada na faře


Dnes jsem si dala tu práci a ještě vyhledala nějaké foto dvora a zahrady
na faře.

Zapomněla jsem také napsat, že okolo záhonů mám zasázené levandule,
protože slimákům nevoní. A okolo záhonů sypu piliny.

Vloni bylo tolik slimáků, že ráno byl slimák na každém stéblu trávy. Soused
na jednom záhonu 2x2 m posbíral skoro 900 slimáků. Brrrr...... štítím se jich,
když je sbírám lopatičkou, tak mi buší srdce, je mi špatně a třesou se mi ruce.
NENÁVIDÍM JE!!!!!!
Když se před léty slimáci objevili ( už je to tak 12 - 15 let ), tak jsem je sbírala
a házela do 5ti litrových sklenic od okurek, ve kterých byl prací prášek.
Slimáci se rozpustili.Dcery na mě křičely z okna : ty vrahu, oznámíme to jako
týrání zvířat.
Teď je sbírám a nosím doma do lesa a na faře na louku. Stejně si asi cestu
zpátky najdou.


Taky jsem chtěla napsat, že černuchy, orlíčky, divizna, slézy, sluncovky,
rudbekie a měsíčky se vysemeňujou i samy ( nebo některé se stěhují -
např. kopretiny, orlíčky, kosatce, kapradí ).

Mám ráda všechna kvítka - i pampelišky a sedmikrásky ( mají krásná jména, že ?)
a luční kvítí. Kyž něco kvete, tak manžel musí počkat, až to odkvete a pak sekat
trávu anebo, to co kvete déle, tak mi kvítka obkrouží sekačkou a mám všude
kvetoucí kola.

Dvůr od zadní zahrady je oddělen jen provizorním drátěným plotem kvůli
Jonáškovi,který utíká za fenkami, někdy ho honím kolem kostela na hřbitově,
kde mi někdy uteče druhou bránou, za kterou vede silnice a všichni ,co
projíždějí, se ženou jako blázni. Mám o něj strach, on je to takový ťulpas a
když jde o fenky,
tak nevidí, neslyší.

Ještě náš dvůr :

Vše je na dvoře, pouze kvetoucí stromy, angl. růže a pivoňka a Jonášek
za drátěným plotem - to se díváme ze dvora do zadní zahrady.
Trpaslíkem mě obdaroval můj vnouček.

Poslední foto je z loňska - popínavá růže, která mi kromě dvou větví umrzla.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....