Náš sad

Slíbila jsem, že vám představím i náš
sad u fary.
Sad je velmi starý se starými
odrůdami ovocných stomů.
Roustou tam 3 různé třešně
podle doby zralosti, několik jabloní
( jedna je velmi obrovská, že si chodí
i lidé z vesnice natrhat nebo posbírat
jablka s velkými pytli,
dokonce jednou - tedy, když jsme
tam byli, přijela i dodávka a začali
trhat jablka a vůbec jim nevadilo, že
tam jsme, a ani se nezeptali. Těm jsme
to nepovolili - jde o princip). Pak jsem se dozvěděla, že takto očesávají jabloně v zahradách a pak je prodávají.
Máme tam asi šest švestek - vloni byly obsypané tak, že to vypadalo jako velké
trsy hroznů. Také se ulomilo několik
větví pod tou tíhou - navařila jsem spoustu
povidel, usušila velkou kupu švestek -
vydržely až do května t.r., neustále jsem
něco pekla a hledala v receptech i jídla se švestkami.Hodně - po bednách- jsme
je rozváželi přátelům, anebo si trhali místní.
Všichni se divili, že jediné švestky, které
nemají šarku, jsou jenom na faře ( musím
to zaťukat, abych to nezakřikla).
Pak tam máme ještě velký ořech, který
vloni měl opravdu velkou úrodu.A ještě
červené blumy.

Neustále něco ještě přidáváme - meruňku, žlutá jablka, hrušku a zelenou
ryngli a černý jeřáb ( ten nám v zimě 2008 ožrali zajíci, byl už dost vysoký -
roste jako z vody- ten původní kmen i po ošetření zašel, ale z pahýlu vyrostl
další, který pěkně roste.
Taky jsem tam zasadila keře rakytníku řešetlákového ( má velké množství
vitamínů a antioxidantů - doporučuje se i preventivně proti rakovině ).
Vždy se sadí aspoň jedem samčí a nejméně 3 samičí.


V popředí samičí rakytník,
vlevo - ten malý stromeček- to je
ten chudák jeřáb.


Taky jsme zasadili rybízy ( všechny druhy ),angrešty a kdoulovec,jehož
plody provoní krásně prádlo.
Letos žádné švestky ani ořechy
nebudou( ještě jich máme dost z loňska).

Zbytek sadu je vlastně velká louka,
která dává manželovi zabrat při sečení.
Je plná lučního kvítí, které já miluji.
Taky tady trhám jitrocel a vyrábím sirup
proti kašli.

Protože plot okolo sadu byl zcela zničen, vysazujeme zde různé druhy keřů,
hlavně pro ptáčky a včely. Tyto keře
budou plnit funkci plotu.
Letos nám asi 10 keřů zmrzlo, tak zase kupujeme a sadíme nové.
Ještě musím sehnat aronii a muchovník.
Do trávy jsem před třemi lety zavrtala
cibulky narcisů, které na jaře krásně
kvetou.Každý rok přidávám další,
najednou to nelze zvládnout a také to
stojí všechno dost peněz. Chtěla bych
to mít tak pěkné, jak to mívají v trávě
Angličané.
Tráva se seče, až se cibulky zatáhnou.

Přikládám ještě pár fotografií.Všechny jsou z mobilu.
Mám velmi ráda plané
růže.
Tyto jsme vyryly před 3
lety u silnice a jak se
jim vede !































Tady roste druhým rokem nová jablůňka.
Napravo keře- plot.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....