Byliny v toskánské kuchyni


Bez bylinek si Italové nedokážou kuchyni představit.
V Toskánsku rostou všechny druhy bylin divoce ( trhala jsem je
hned na louce u usedlosti kde jsme bydleli (( i divoký česnek )),
a hned jsem je sušila).Divoké jsou armatičnější.
Ve městech bylinky Italové pěstují i v malinkých květináčkách
na balkonech nebo zvenku na parapetech oken spolu s muškáty.
Vždy je tam bazalka, šalvěj a rozmarýn, aby byly čerstvé po ruce.

Italové hodně používají :

Petržel - tu používají snad vždy, k rybám, zelenině, k salátům,
k houbám, do polévek a vnitřností

Bazalka - na pizzu, bruschettu ( brusketa - my jsme si mysleli,
že se to čte brusčeta, poučili nás )
do rajské omáčky, salátu a na křupavý opečený chlebíček
pokapaný olivovým olejem

Rozmarýn - hodí se k pečeni, rybám, do sladkých jídel

Šalvěj - na pečené pokrmy, ryby a maso, zvěřinu,
smažené šalvějové listy ( ještě jsem je neochutnala )

Máta - v Toskánsku se používá drobnolistá máta peprná -
mentha nepetella
do houbových, dušených a zeleninových jídel
do salátů a bylinkových likérů

Estragon - na kuře, rybu, listy v těstíčku smažit, aromatizuje
ocet

Tymián - k rybám, jehněčímu, zvěřině, do omáček, bylinkové likéry

Brutnák - listy se dají v těstíčku smažit, dělá se z nich špenát,
zjemňuje saláty ( nepěstuju )

Fenykl - roste divoce, používají se všechny části rostliny
kromě kořene, hodí se k vepřovému masu ( mně to
nechutná )


Přeju vám hodně fantazie při vaření a pečení

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....