Milenium

Spisovatel Stieg Larsson byl novinářem a šéfredaktorem časopisu
EXPO ve Švédsku.
Byl považován za odborníka na pravicový extrémismus, o němž často psal.
Založil nadaci Expo,jejímž cílem bylo sledování a dokumentace rasistických
a nedemokratických tendencí ve švédské společnosti.

Napsal knihy Milenium 1 pod názvem : Muži, kteří nenávidí ženy

Milenium 2 pod názvem                     : Dívka, která si hrála s ohněm

Milenium 3 pod názvem                     : Dívka, která kopla do vosího hnízda


Tou dívkou je Lisbeth Salanderová, která se stala obětí justičního omylu.
Mikael Blonkvist je novinář, který s pomocí Lisbeth odhaluje nezávisle
na policii vraždy,korupce a v poslední dílu hledá důkazy a nenechá Lisbeth
v rukou státní spravedlnosti.


Dlouho jsem těmto knihám s nezvyklými názvy odolávala, ale když
jsem viděla, jak je mé dcery hltají a netrpělivě ( úplně horečně )
čekají, až si ta první přečte další díl, aby mohly pokračovat ve čtení,
Začala jsem číst a shltla jsem je během týdne, vadilo mi i, že musím jít spát.

Opravdu jsou to knihy, které vás přitáhnou a nepustí, udržují vás
v napětí a věnujete jejich čtení každou volnou minutu. 

Budete čekat s netrpělivostí, až odejde i ta vaše nemilejší návštěva,
abyste se mohli vrhnout  ke knize. 


Spisovatel se nedočkal ani úspěchu, kterému se jeho knihám dostalo.
Zemřel v padesáti letech na infarkt v roce 2004.

Myslím si, že všem, kteří četli jeho knihy, je to velmi líto.

Doporučuji. A uvidíte, že budete smutní a něco vám bude chybět,
až dočtete.
A nelekněte se, každý díl má asi 600 - 700 stran

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....