Vlaštovky odletěly brzy


Ahojte,

při čtení vašich blogů jsem narazila na můj oblíbený blog plajzky,
kde jsem si přečetla pranostiky na říjen.
Bylo zde : čím později odlétají vlaštovky v říjnu, tím bude zima
teplejší.

U nás na faře ( přebývají v bývalých chlívkách ) se začaly vlaštovky
srocovat už v září.
Sedělo jich na římse domu asi 200 a štěbetaly a štěbetaly.
Určitě si sdělovaly, kterou cestou poletí a jestli to jejich
děti zvládnou. Cesta je daleká.
Jedna zmatená vlaštovička nám vlétla doložnice a seděla
v klidu na lustru a nechtěla ven, i když jsme otevřeli jedno okno
dokořán a druhé jsme zatemnili okenicemi.
Asi po dvou hodinách odletěla.
Všechny vlaštovky odletěly 27. září.
Takže asi bude tuhá zima.

Shodou okolností bylo včera na netu zpráva, že bude
nejtužší zima za posledních tisíc let.

Naši předci sžití s přírodou to uměly předvídat.

Já mám ráda zimu se sněhem, slunečnou a bez větru a
může mrznout i -15 stupňů celsia.

Mějte se moc hezky. Dauma

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....