příprava na Vánoce



Vánoce jsou pro mě nejkrásnějším obdobím roku.
Nejvíce jsem si je užívala, když byly děti malé,
s radostí se zapojovaly do všech předvánočních
činností.
Vše probíhalo v klidu a pohodě.
Byla jsem s nimi dost dlouho doma, protože druhá dcera
měla sníženou imunitu a je polyvalentní alergička.
Mnohokrát měla do svých 13. let zápal plic a školu
dělala vlastně externě.

No a pak jsem začala pracovat na plný úvazek a začal
kolotoč.
Nic jsem nestíhala, byla jsem unavená a nervozní.
Dárky jsem balila před Štědrým dnem dlouho do noci,
o Štědrém večeru, jakmile šly děti spát po půlnoční
mši, jsem ještě dobalovala dárky pro synovce a neteře
a doplétala jsem jim svetr nebo čepici.
Byla jsem ráda, když bylo po Silvestru.

Teď, když pracuji doma, nastala doba klidných
příprav.

Manžel umyl okna a pověsil vyprané záclony a závěsy
( já nahoru nedosáhnu ani ze židle ).

A potom odjel  před první adventní nedělí na dva
dny s přáteli ( mužská záležitost ) do vinných
sklípků.

Ihned v pátek v poledne jsem si namíchala barvu,
půjčila si schůdky ( ty naše jsou na faře ) a začala
malovat kuchyň - stěnu nad linkou a bočně od okna
jsem vymalovala zeleně a pod oknem a vedle něj a
strop bíle.

Všude byl strašný nepořádek, musela jsem před
malováním vyklidit a sundat police a po malování
vše umýt a dát zpět.
Podlahu jsem myla ve dvě v noci.
V sobotu jsem jsem umyla věci z polic a hodiny.
Skončila jsem 20 minut před příjezdem manžela.

Nejlepší bylo, že manžel se vítal a mazlil s pejskem
v kuchyni a vůbec si ničeho nevšimnul ( a to byla
kuchyň předtím celá bílá ).
Až po půl hodině, kdy telefonoval ( a on přitom
chodí po bytě ), najednou vytřeštil oči, že zapomněl
i mluvit do telefonu.
Líbilo se mu to.( Ale nezapomněl mě upozornit,
že tu a tam je ještě nesetřený stříkaneček - na futru
u dveří a na garnýži - no nezabili byste ho ?!


kuchyň

Přeji vám pohodový den

Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....