Předvídání počasí dle přírodních úkazů I.


Některé přírodní úkazy nám oznamují, jaké bude počasí - zda bude pěkně, deštivo nebo vítr.
Mezi lidmi po generace kolují určité pověry o předvídání počasí.
Já jsem si třeba myslela, že když je večer v létě rosa, tak zaručeně bude druhý den slunečno.
Z toho mě vyvedla Alena Zárybnická, která uvedla ověřené přírodní úkazy pro předvídání
počasí, které nastanou v nejbližších chvílích nebo hodinách na místě, kde se nacházíte.
Bude hezky a slunečno
  • při západu slunce jsou červánky i vysoko na obloze
  • daleký výhled je v lehkém oparu
  • kouř stoupá kolmo vzhůru, je bezvětří
  • hezké počasí předvídají také, žejsou velké rozdíly mezi nočními a denními teplotami
  • měsíc je jasný, má čisté okolí, žádný zamlžený kruh
  • vlaštovky, jiřičky a rorýsi létají vysoko
  • ranní mlha stoupá
  • pavouci spravují sítě a předou nové
  • večer hodně létají netopýři ( máme jih hodně na dvoře u fary, takže teď vím, co to znamená )
  • pampelišky otevírají květy, když je zataženo
  • listy ostružin a kapradin se otáčejí dolů
  • purporová červeň na západě po západu slunce nebo stříbřitá zář na jsné obloze
Pomocníkem je také panáček a panenka pro předvídání počasí.
Pohyb figurek řídí vlhkostní čidlo ( např. lidský vlas ).
Když je nízká vlhkost vystoupí z domečku panenka, když je vlhkost vyšší panáček
( tak tomuto jsem nikdy nevěřila ).
Přeji vám krásný slunečný a bezvětrný den.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....