Itálie 2011 - I


V září 2011 jsme si konečně mohli vzít dovolenou a odjeli jsme do Toskánska.

Miluji Toskánsko pro jeho zasněné hory a kopce, nádherné usedlosti s olivovníky a vinicemi.
Střechy usedlostí se postupně skládají, každá na jinou stranu a jsou vyšší a několik nižších z ručně vyráběných cihel
( jako v Provenci ).

Všude rostou divoké byliny - schválně píšu byliny, protože byly vysoké.
Po cestě jsem si jenom odskočila na louku a jak tak dřepím,
přede mnou velký keř. Dumám , co to je a najednou mi svitlo - rozmarýna.
Od jisté doby vozím s sebou zahradnické nůžky a tak jsem si nařezala dlouhé větve. manžel z toho
byl vystresovaný a neustále říkal, že už to stačí. Ale já , když něco vypěstuji, zavařím nebo získám,
vždy podělím celou rodinu.
Divoce rostoucí byliny mají intenzivnější vůni než vypěstované v květináči.

Na pozemcích stála velká usedlost. Její obytné místnosti byly opuštěné. tak jsem se vydala
po uvolněných kamenných schodech do domu do prvního patra.
Uvnitř byla velká kuchyně s obrovským krbem asi 3 x ( délka) 2m ( výška ), kamenný dřez,
bytelné kuchyňské skříňky s velmi ošuntělou patinou, sposty hrubých polic a velký kuchyňský stůl.
Byla jsem jako u vytržení, ale manžel se na to díval skepticky.
Za kuchyní byla úzká dlouhá chodbička a z ní vedly dveře do třech pokojů, koupelny a na konci chodby
ven do olivového háje po kamenných schodech.

V přízemí domu byla velká dílna, sklepy, a pod přístřeškem stál velký traktor.
Ve stodole stály další zemědělské stroje.

Cesta do Itálie vedla po dálnici, Alpy byly úžasné. Přespali jsme na parkovišti u motorestu na italské straně.
Ráno jsme se v něm najedli a vypili kafíčko - ovšem mě jako vždy překvapí,že když si objednám presso,
tak dostanu mrňavý hrníček.
Vedle mě seděly elegantní krásné starší ženy a daly se se mnou do řeči. Byly to Němky a byly velmi příjemné.
Bylo krásné ráno a z hor se krásně pářilo - to miluju. A taky ranní mlhy.

Mějte se moc hezky a slunce v duši.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....