Toskánsko - Lucca


Druhý den v Toskánsku jsem si vymínila město Lucca, kde se vždy třetí sobotu v měsíci konají velké
trhy starožitností.
V bedekru bylo uvedeno, že Lucca je nejkrásnější město v Toskánsku po Florencii.
A byla to opravdu pravda, zamilovala jsem se do tohoto města.Celé město je obehnáno obrovskými a širokými hradbami,
které jsou 4,2 km dlouhé, 12 metrů vysoké a u základů stejně široké.
Nahoře na hradbách pod stromy jezdili lidé na koleč. bruslích, na kole, procházeli se tam. Z hradeb byl překrásný pohled na město i do okolí.

A trhy byly obrovské. Okolo hlavního náměstí Piazza San Martino asi ve dvaceti uličkách a asi na dalších třech náměstích
se tlačilo nespočetných stánků se starožitostmi.

Na samém hlavním náměstí byly trhy se vším možným - oděvy, boty, ložní prádlo, ubrusy, nádobí apod. - ale to vše bylo nové zboží.
Koupily jsme si tady s dcerou boty po 10 eurech, šátky po třech eurech,já sukni a nejmladšímu vnoučkovi svetr.Taky jsme koupili kilo sušených rajčat.

Na trhu nás zastihlo několik bouřek najednou, blesky lítaly všemi směry, hřmít ani nepřestalo a lilo jako z konve.
Manžel s dcerou se schovali v kostele a já ve větru a lijáku s deštníkem, který mi nebyl k ničemu, jsem vesele pokračovala v prohlížení a kupování krámů za pakatel.

To jsem já ještě před deštěm.
V tomto kostele se po prohlídce nudil dvě hodiny zbytek rodiny.

Po dešti začali nakládat trhovci jejich nádherný nábytek, ale v tom krámku za kašnou jsem koupila poličku se značnou patinou. Bohužel se už ke mně dostal manžel a řekl napřed - ne, takový krám nechci. Tak jsem nešťastně řekla pánovi, že tedy ne. Manžel změknul a s povzdechem, kam ji dáme a že auto není nafukovací, řekl, tak si ji teda kup. Moje radost byla veliká.
Trh se vším, kromě starožitností.
Sušená rajčata,mňam


Po dešti byly kamenné dlažby plné teplé vody. Hodně lidí chodilo bosky ( i já ) a
bylo to moc příjemné.

Přeji vám pohodový týden a aspoň trochu slunce.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....