Beseda s Janem Šmídem


Snažím se dívat v televizi na Postřehy reportéra Jana Šmída z Francie.
V únoru se konala v našem městě s tímto reportérem beseda s promítáním filmů z Provence.
Autor také ukázal scény, které se nepovedly a musely být vymazány - různá přeřeknutí, během reportáže
o dopravní kultuře, jel vlak rychleji, než potřebovali a scéna se musela opakovat - museli tedy čekat na další vlak.
Bylo těchto veselých příhod více.

A pak mně udělal Jan Šmíd velikou radost, že promítl film o Peteru Maylovi, jehož knihy mám moc ráda.
V reportáži byl zveřejněn rozhovor s P. Maylem, ukázka jeho bydlení. No, prostě paráda.
Jen mě překvapilo, že je P. Mayle je již starší muž. mám jeho všechny knihy a ta první začínala v jeho 35 letech, kdy se přestěhovali s manželkou z Anglie do Francie blízko Luberonu.
Pan Šmíd nám prozradil, že má přijí brzy na pult jeho nová kniha.
Druhý den jsem šla kolem knihkupectví a tam zrovna rozbalovali nové knihy a kvůli mně rozbalili jiný balík A BYLA TAM.
Už ji mám doma.

Pan Šmíd byl vtipný, zábavný a skromný.
Na všechny dotazy ochotně odpovídal.

Před besedou podepisoval svoje knihy, které si lidé přinášeli, a také se tam jeho knihy prodávali.
Nechala jsem si podepsat Obrázky y Provence podruhé.

Jsem šťasná, že jsem se s tímto sympatickým a zajímavým reportérem setkala osobně.
Já jsem v zrcadle v bílém kabátě, fotím. Samozřejmě jsem se dovolila.


Těším se na další setkání s Janem Šmídem, na jeho Postřehy v pořadu české televize 1,
ale i reportáře v Radiožurnálu v Zápisníku zahraničních zpravodajů.
Byl to pro mě opravdu krásný zážitek.

Přeji všem krásný den.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....