Cyrilo-Metodějská slavnost na Velehradě


Dobrý den všem, kteří chodí na můj blog pravidelně i náhodně.
Mám velkou radost a děkuji vám.

Byla jsem v červnu i v části července na Slovácku.
Je tam nádherně, připadala jsem si jak o dovolené v jižních krajích - jen to moře chybělo.

Bylo léto, jak má být. Velká horka - 36 ° ve stínu, na slunci skoro padesát, vlhkost 90 %.
V noci bylo 26 až 28° a kolem sedmé ráno už 31°.
( To už je pro mě příliš, nechápu, že mně to nevadilo, když jsem byla mladá. Měla jsem ráda vedra,
z kterých vznikaly velké bouřky a chvilkový silný déšť, kdy se dělaly velké bubliny na zemi.
Pak slunce a duha. A nádherná vůně půdy. V tomto vedru jsem vždycky jezdila na kole a
chodila v kalužích.)

V den svátku Cyrila a Metoděje jsme jeli na Velehrad na mši.
Nádvoří před kostelem bylo rozžhavené, část starších lidí a maminek s dětmi se schovávala
ve stínu u zdi kostela.
Já jsem stála v částečném stínu plátěného přístřešku České televize.
Hodně lidí mělo deštníky na ochranu před sluncem.
Mládež rozdávala vodu s kelímky.
Mše byla opravdu slavnostní a líbilo se mi i kázání arcibiskupa Vlka.
Pán z televize stál za mnou a modlil se. Když jsem se ohlédla na další televizní společnosti,
také všichni se modlili. Asi na tyto akce posílají lidi, kteří jsou těmto akcím nakloněni.

Po mši se lidé buďto sedli podél zdi kostela nebo si sedli na trávu a všichni jedli.
Před kostelem byla spousta stánků ( žádné šunty ), koupila jsem si tam vynikající pagáčky
a od postižených z místního Vincentina tašku ze lnu.
Ve Vincentinu o tyto klienty i za doby komunismu pečovaly řádové sestřičky.
Vždycky v autě přijely nakupovat do Hradiště.

Za stánkama na velkém prostranství se děti vyřádili na různých atrakcích.
No, vždyť byla pouť se vším, jak má být !

Přispěla jsem ne výcvik psů pro nevidomé, pro zlepšení pobytu dětí s rakovinou v nemocnicích,
na děti ulice atd.
Až mě manžel chytil za loket a řekl, že nemůžu
zachránit celý svět.






To jsou nádherná děvčátka !






A tady v hospůdce jsme jedli my.

Byl to krásný den, večer jsme usnuli jak dudci.

Přeji vám hodně pěkných zážitků.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....