Plněné žampiony

V sobotu jsme měli s manželem na faře zapečené ( grilované ) žampiony ( mohou to být i jiné houby lesní ).
Máme je v široké rodině moc rádi.

Připravila jsem si pro 4 osoby ( já jsem dělala pro 2 - přizpůsobila jsem si všechny ingredience ).

0,5 kg velkých žampionů
6O g slaniny
česnek podle chuti
3 lžíce strouhaného sýru
strouhanka
olej
mletý pepř
sůl

Z hub oddělíme dřeně a drobně nakrájíme.Slaninu drobně nakrájíme na kostičky a osmažíme na lžíci oleje, přidáme pak rozetřený česnek, nakrájené nožičky hub,2 lžíce strouhanky,strouhaný sýr, pepř a sůl.
Vše promícháme a náplň vložíme do kloboučků.
Naplněné houby dáme do vymaštěného pekáčku a můžeme zasypat ještě strouhaným sýrem.
Pečeme v mírně vyhřáté troubě 20 - 30 min. V původním receptu bylo, že naplněné houby zakapeme olejem.

Já houby nepeču, ale griluji a olejem nekapu.

K tomu podávám syrové opečené brambory nakrájené na kostky - asi 1x 1,5 cm. Rychleji se opečou a nerozpadají se.
Peču na plechu jemně vymaštšném peroutkou.






Dobrou chuť !
Dáša


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....