Panenka


Přivezla jsem si ze Slovácka moje panenky z dětství.

Nejvíce jsem milovala tu celuloidovou ? po mamce ( měla jsem i černouška, ale o tom nevím,
kam se ztratil ) v původních šatičkách z jemného manžestru.Panence je 75 let.
Bohužel má uvolněné nožičky a ručičky a na zátylku rozbitou hlavičku ( úlomek má v hlavičce ).

Když jsem byla malá a panenka potřebovala opravit, vzal mě děda k doktorovi hraček.
Byl to laskavý starý pán, který měl k dětem i panenkám vždy promluvu.

K dítěti : tak copak se stalo tvé panence ? neboj se, já ji dám do pořádku
K panence : tak copak tě maličká trápí, neboj se, nebude to bolet apod....

A spravil panence zapadlá očička.
Nakonec nás pohladil obě.

Nyní se rozbité panenky hodí do koše.

Každá holčička má spoustu panenek a k tolika ani snad nemůže mít láskyplný vztah.
Ta jedinečnost panenky vymizela.


Je to ta v růžově-béžových šatičkách.
Jmenuje se Vlastička.


Máte ještě svoji oblíbenou hračku ?

S milými vzpomínkami Dáša


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....