Hraběnčiny řezy


Možná tyto řezy znáte pod jiným názvem.
Jsou chuťově vynikající, čím víc jablek, tím lepší.
( A potřebuju spotřebovat jablka z loňska, proto od února peču moučníky a štrůdly, také žemlovku
jsme měli, ale máme ji rádi jen my dva - já a manžel. )

Postup a ingredience :
Na těsto :
40 dkg hladké mouky
250 dkg másla ( já dávám Heru )
10 dkg cukr moučka
4 žloutky
1 prášek do pečiva

Na potření těsta :
Ořechy - dávám asi 20 dkg ( ale i méně, když ořechy kupuji )
4 bílky
12 dkg cukru moučka


Žloutky, máslo a cukr ušlehat, pak přidat mouku s práškem do pečiva a uděláme těsto.
Z 1/3 těsta udělaz kuličky ve velikosti ping pongového míčku ( v žádném případě větší,
protože by špatně zmrzly a také by se větší velikost rozlámala a špatně by se strouhala ).

Když se dívám na foto, vidím zmražené švestky.
Musím udělat knedlíky s mákem.

Nastrouhat jablka a rozdrtit ořechy
( lepší jsou vlašské, ale je to vcelku jedno, já jen že mám svoje ořechy ).
Ořechy hruběji nasekané nebo rozdrcené hezky křupají .

Plech jemně natřu rozehřátou Herou, když už mi nezbyde, tak olejem. Vytírám peroutkou.
Posypu hrubou moukou.
A vyklepu prsty těsto na plechu po celé ploše - když se lepí, namočím ruce do studené vody.

Ušlehám sníh z 12 dkg cukru a bílků.

Na těsto nasypu jablka, potřu sněhem a posypu ořechy.



A navrch nastrouhám zmrzlé kuličky ( musí být opravdu zmrzlé, trvá to u mě asi 2 hodiny )

To jsem předvedla, na jaké straně struhadla.
POZOR - strouhat zrovna na těsto.

Peču v teplovzdušné troubě na 180�%

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....