Náš Jonášek


Ani nevím, jak mám začít.
Mám těžké srdce a v duši úzkost.
Náš Jonášek je nemocný.
Už jsem, myslím, v lednu psala, že ho chytly záda a trpěl velkými bolestmi.
Dostal od pana doktora antibiotika a léky na agilitu.
V únoru při kontrole mu doktor poslouchal srdíčko a řekl, že má Jonášek šelest na srdíčku a
že to bude sledovat.
Hodně jsem se lekla, protože náš dřívější pejsek měl také šelest, pak začal kašlat, ztrácet vědomí
při pohybu - já jsem mu vždy masírovala srdíčko, a on vyskočil, jakoby se nechumelilo, a běžel vesele dál.
A pak najednou byl unavený a na Velikonoce dalšího roku se se všemi rozloučil a odešel na balkon
zemřít.

O Jonáškově šelestu jsem to probrala se švagrovou v Brně a ta mi řekla, že i lidi žijí
mnoho let s šelestem na srdce a někdy i u mladších šelest zmizí.
Vzpomněla jsem si na moji nejstarší dceru, že asi od 5ti let jí zjistili šelest na srdíčku a
trvalo to do jejich asi 15 let.
Jonášek je starší pán - v zimě mu bude 8 let. Uklidnila jsem se a doufala, že léky
pomohou.

V dubnu měl Jonášek zase problémy s bederní páteří a pan doktor ho poslouchal
a řekl, že se šelest zhoršil a předepsal mu prášky..
Chodili jsme každý týden na kontrolu páteře i srdce, když nám doktor řekl, že to postupuje moc rychle a už nepotřebuje naslouchátko a zrengenoval mu srdíčko.
Pan doktor je velmi pečlivý a miluje zvířátka a minulý týden v pondělí nám řekl,
že o Jonáškovi přemýšlel a že vše konzultoval s jednou paní doktorkou a domluvil nám u ní
ultrazvuk, protože na rentgenu není vidět, jestli má zvětšené srdíčko.

Jeli jsme tedy na kliniku. Jonášek to tam neznal, takže se ani do čekárny nehrnul.
Paní doktorka byla mladá, příjemná, hodná a vše nám vysvětlila do detailu.
Napřed před ultrazvukem nám ukázala na velkém zobrazení srdce, co
bude všechno u Jonáška vyšetřovat a jak má srdce pracovat, když je zdravé a jaké se mohou vyskytnout anomálie.
Na ultrazvuku se Jonášek ( stejně i při retgenu ) ani strachy nehnul.
Paní doktorka nám ukazovala na obrazovce, jak mu nedoléhá jedna chlopeň.
Nakonec nám sdělila, že Jonášek je dobře léčen a předepsala mu ještě jeden lék.
A řekla nám to, co pan doktor - někteří pejsci žijí dlouho a u těch, kterým to postupuje rychle
nedokáže nikdo odhadnout, co bude dál.
V ČR se srdíčka pejsků neoperují, jedině nejblíž v Rakousku a je to hrozně drahé.
Pak se srdečně s přáním dobrého zdraví pro JOnáška ( mluvila k němu jako k pacientovi )
rozloučila, pohladila Jonáška a řekla, že mi zprávu ( i panu doktorovi ) pošle mailem.
A opravdu o půl desáté večer přišla.
Řeknu vám, že jsem se u lidských doktorů s takovým přístupem sama nikdy nesetkala.
A mělo by to být samozřejmé jako u zvířátek.
Toto pondělí jsme byli na kontrole se zády a pan doktor, jak uslyšel šelest, tak řekl,
že už to raději nebude poslouchat, protože ho slyší všude.
Dal nám předepsaný lék s tím, že mu to zaplatíme příště ( vybaloval došlé léky z krabic
a vyhledal první ten pro nás).
Jsem mu neuvěřitelně vděčná za jeho péči.








Je to vlastně jako moje dítě. říkám mu " Jonášku, ještě promluvit"
Všemu rozumí a když jsem smutná, tak mi vyskočí na klín a jemně se ke mně přitulí
nebo mi jemně olizuje slzy.
Když jsem s ním minulý týden šla od veterináře, tak jsem ho musela kus nést a
brečela jsem mu do kožíšku.

Mějte se moc hezky Dáša


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....