Vinohrady


Ahoj všichni, kdo navštěvujete nebo náhodně navšívíte můj blog a zanecháte
milý komentář.
Vždy dychtivě vaše komentáře čtu a také dychtivě čekám, až se objeví
článek na vašich blozích.
Všechny vás objímám a posílám šťastný letníÚžasný.

Byla jsem několik dnů na Slovácku. Bože tam je krásně!
jeli jsme se podívat s manželem na naše vinohrady.
Bohužel komunistický režim přetrhal jakékoli vazby sebráním půdy
a odevzdání tehdejšímu JZD.
Určitě bych se od dědy něco naučila a pokračovala v jeho šlépějích.
Bylo horko a manžel mi říkal, že mu to mezi vinicemi připadá jako v Toskánsku.
Já nemám ráda taková vedra a v těchto dnech trpím, byla jsem zpocená jak myš.
V každém stínu ořešáků jsem odpočívala. A těch tady je - děda dělal ze zelených ořešáků
alkohol, kreému říkal " Ořechovka". To byla nádherná nahořklá vůně, když se mlely !
A všude rostou trnky ( švestky ).
Ořechy i švestky byly hodně obsypané.
Sem na vinohrady patřím, cítím se být naplněná spojením se zemí a koneckonců i s tím vedrem.
Moje srdce je velké a všeobjímající a naplněné důvěrou i závazkem.
Máme je za pár korun pronajaté místním a družstvu.
O jeden vinohrad jsme přišli, protože se dělala digitalizace a naši se k našim pozemkům nevyjádřili, ani nebyli na hlasování. Tudíž náš vinohrad se spojil s okolními parcelami a ty byly přečíslovány a z našeho listu vlastnictví vymazány.





Opravdu jak v Toskánsku.



Z prašné cesty mezi vinohrady dolními a horními.
Díváme se na náš jeden vinohrad a z něj na kostel.
pohled z vinice na kostel si nechal děda zvěčnit
malířem Jiřím Heřmanem.


Ořechy jsou už dost velké.
Tři oříšky pro Popelku.

A protože mi začíná bbnout NB, asi je přehrátý, tak se s vámi loučím.
Pokračování bude následovat co nejdříve. Fotek jsem udělala hodně.

Mějte se fanfárově Dáša




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....