Další zázrak s hůry


Pře 33 lety jsme se s manželem kvůli bydlení přestěhovali do Hradce.
Podnik, který nás zaměstnával nás nalákal na polovinu rodinného domku, u kterého
byla zahrádka.
Pronajali jsme si ještě 600 m2 pozemku a stali se z nás zahrádkáři.
Od počátku jsme nepoužívali žádnou chemii a pěstovali jsme vše, kromě květáku.
Tomu se nelíbilo ani na jedné zahradě. Pravda tedy je, že růžičková kapusta měla malé růžičky.
Ale to nás netrápilo, byly i tak dobré.

Sela jsem a sadila sazenice zeleniny ve třech tratích -

I. kedlubny, ředkvičky, saláty, cibuli a česnek sklidíme, špenát, brambory, hrách, mrkev na uskladnění.

II. koncem května - Rajčata, papriky, okurky a dýně, pórek letní i zimní, kapusty, zelí, pastiňák, celer.

III. v polovině července - červenou řepu, fazole , znovu saláty, popínavé a fazolky keříčkové, hrách,
mrkev karotku.
Koncem srpna ředkvičky ( jsou mnohem křehčí než jarní ), špenát, saláty, znovu červená řepa
( sklízím jen malé bulvičky).


Podestýlala jsem ( nejprve jen pod rajčata a papriky ) a po dvou letech i pod ostatní zeleninu.
Mezi zeleninou jsem rozhodila semena kopru, měsíčku zahradního, rudbekií, ostrožek a slézu maurského.
Poslední 4 se od té doby rozmnožují semeny dodones.
Máme velký bylinkový záhon.
Stromy nemáme obryté, v trávě mi rostou na jaře sněženky, tulipány a narcisy.

Asi před 10 až 12 lety jsem se dozvěděla o Seppu Holzerovi a Davidu Holghrémovi ( nepamatuji se, jak se to přesně píšeKřičící,
omluvte mě , prosím ).

A od nich jsem se dozvěděla, že se tomuto stylu hospodaření říká PERMAKULTURA.

Trvale udržitelný život propagoval ministr životního prostředí v první vládě po roce 1989
Ing. Petr Vavroušek. Byl to úžasný člověk.

Celé roky jsem si říkala, že bych farmu v Rakousku navštívila.
Je to blízko, ale bránila mi v tom neznalost jazyka.
Naštěstí u nás byla nyní vydána česky Holzerova kniha, kterou jsem před měsícem objevila
a koupila a už ji čtu potřetí.

A představte si, že včera večer jsem otevřela po 12 dnech mail a vykulila jsem oči a text mi vyrazil dech:

Byla tam pozvánka ze Záhřebu na Moravě od sdružení Heřmánek na prohlídku farmy S. Holzera
v Rakousku s tlumočníkem !

Ani jsem nedumala, jak si mě našli a hned jsem se přihlásila.

Tak to je další velmi příjemný zázrak bez jakéhokoliv mého přičinění.
Jsem za něj hodně vděčná!
Naplnil mě radostí! Už se moc těším, ani nevíte jakSmějící se.
Vznáším se nad zemí a už druhý den zavařuji okurky.

Mějte se fanfárověMrkající

vaše Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....