Sugo


Myslím si, že jste mnohé sledovaly kuchařské umění Emanuela Ridiho.
Zaujala mě tenkrát asi hned v prvním díle rajčatová omáčku sugo.

Letos jsem si na ni vzpomněla
Koupila jsem si u jedné rodiny ve vesnici, kde máme faru, 8 kg rajčat po 20ti Kč.
Trhala jsem si je sama ve skleníku.
Protože rajčata letos pomalu zrají ( to je divný rok, vedra a rajčata nezrají ! ),
nechala jsem je tedy 3 dny rozložené dozrát.

A dnes jsem se do suga pustila.
Nenávidím ! mytí sklenic a víček, ovšem je to nutné.
Jsem už na štíru s menšími skleničkami na zašrubování a tak manžel přerovnal všechny
regály ve sklepě a ještě něco vyštrachal.


Recept :

1 kg cibule
18 stroužků česneku( protože mám velké stroužky, dala jsem méně podle chuti )
3 mrkve
1 řapíkatý celer ( já jsem neměla, dala jsem menší kousek kulatého celeru - je aromatický )
6 zarovnaných lžiček soli
2 pol. lžíce krupic. cukru
180ml olivového oleje
6 snítek tymiánu
2 snítky šalvěje
6 bobkových listů
bazalka
6 kg rajčat


Dělala jsem jen z 5ti kilo, tak jsem ingredience přepočítala podle množství rajčat.

Cibuli, mrkev, česnek a celer nakrájet na hrubo a pak rozmixovat - POZOR ne na kaši !


Vidíte, jen podrtit .

Zeleninu zpěnit s cukrem, solí i bylinkami.
POZOR : bazalku až nakonec vaření společně s rajčaty!

Rajčata nakrájet, povařit až budou měkká.


Smíchat se zeleninou a dusit do změknutí - nemusí se míchat ( během vaření jsem byla na blogu ).
Trvá to tak 30-40 min. - začala jsem na 200°C a pak teplotu snížila Na 40°C a nechala probublávat.

Potom jsem vše pasírovala ( možné i přes síto - dříve jsem pasírovala vše přes sítko vařečkou ).

Správná konzistence před pasírováním.


Hotová omáčka.

Zbyly jen 4 prázdné chuděrky nevyužité skleničky. Bylo to o fous.

Kuchyň malá, binec velký.

Sugo používat dle vlastního uvážení : s těstovinami, rizoto, zapečený lilek , s cuketou, příchuť a zabarvení polévky,
na pizzu.......

Zjistila jsem, že i ta zelenina bez rajčat s olejem je vynikající!

Přeji vám dobré chutnání. Dáša



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....