Uzené s hořčičnou kůrčíčkou




Minulou neděli jsem upekla námi oblíbené jídlo.
V mražáku jsem měla ještě půl rolky libového uzeného masa.
Koupila jsem v prosinci 3 půlky rolky. Dvě jsme měli na oběd u švagrové na Nový rok.
V manželově rodině to byla na Nový rok tradice. A já k ní přistoupila.

V roce 1996 jsem objevila v časopise Katka speciál Nejlepší recepty několik receptů
na uzené maso.

Milujeme uzené maso pečené.

Pro 4 osoby :

1 konzerva ananasového kompotu nebo čerstvý ananas
5 cibulí
10 g čerstvého zázvoru ( ten jsem neměla a tedy nedala )
3 lžíce plnotučné hořčice ( já jsem použila kremžskou )
1 lžíce cukru ( jen když přidáte zázvor )
1 lžíce kari
kilo uzeného
máslo na vymaštění formy
ananasovou šťávu z kompotu nebo z čerstvého ananasu

Cibuli nakrájíme na kolečka, zázvor nasekáme, promícháme s hořčicí, cukrem a solí a půl lžičky kari.
Troubu předehřejeme na 175 °C.
Maso vložíme do formy, potřeme pastou z hořčice a kolem masa rozložíme nakrájený ananas , cibuli, posypeme zbytkem kari a polijeme ananasovou šťávou a pečeme podle velikosti uzeného.
Uzené i s ananasem a cibulí musí být v malé formě, aby maso převzalo chuť ovocně pikantní.

Na osobu asi 8OO kalorií.

Jídlo je přímo labužnické.
Příloha bramborová kaše je nejlepší ( pro nás a i v původním receptu )
Přidala jsem i jablko. Fantazii se meze nekladou.
Moc jsme si zase pošmákli !



Přeji vám, abyste si pochutnaliS vyplazeným jazykem

Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....