Poutní místo Křtiny




V sobotu 8. 3. jsme jeli do Brna, abychom navštívili babičku v Domově seniorů.
Babička trpí Alzheimrem, nyní už jen leží následkem slabé mrtvičky asi před měsícem.
Byla hodně veselá a hodně jsme se pobavili a zasmáli.
Odpoledne měla švagrová s kamarádkou naplánovaný pěší výlet. Jeli jsme všichni.
Dobře jsme se nasnídali a vyrazili na autobus do Křtin. V autobuse byl takový nával, že by
ani špendlík mezi lidma nepropadl.
Bylo tu i několik pejsků. Jonášek byl s námi a styděl se za náhubek a v mžiku si ho stáhl
z čumáčku. Náhubek měl po fence Britě. Měl sytě růžovou barvu.
"No, ta potupa", si určitě myslel.
Obsadila jsem poslední volné místo za řidičem s Jonáškem na klíně, který se okamžitě
zbavil náhubku. Hlavně, že jsme s náhubkem prošli i přes řidiče - měl také svoji psí jízdenku.
Jonášek byl klidný a spokojený, protože dobře viděl z okna ven.
Když jsme vylezli u kostela ve Křtinách, vypadala jsem jak vlk.
Měla jsem černý kabát a Jonáškovy chlupy na mě stály jak štětiny.
A bylo jich mnoho, celý kabát byl jimi posetý.
Manžel se zlobil, proč jsem ho nenechala ležet na zemi, přece takto nepůjdu
na výlet. Mně to bylo úplně jedno, chlupy se stejně nedaly odstranit,
byly zapíchnuté v látce.

Byla jsem tam už několikrát, ale stavby mě vždy uchvátí.
Po roce 1990 byl chrám nádherně, včetně bývalého kláštera, zrekonstruován.


Obec Křtiny se nachází v okrese Blansko v údolí Křtinského potoka, 14 km JV od Brna.
Majetek zábrdovického kláštera od roku 1237 až do jeho zrušení v roce 1784.
Poutním místem se stal už ve středověku.
V letech 1712 - 50 zde byl vybudován podle plánu G. Santiniho komplex barokních budov
( rezidence, kaple sv. Anny, ambity )
s velkolepým chrámem.

Údolí Křtinského potoka s mnoha jeskyněmi
a propadáním potoka, který dále protéká pod zemí
až k Otevřené skále a po několika metrech vyvěrá opět na povrch.




Loreta z venku v oknech.













Loreta zevnitř.









Vedlejší dveře do kostela.













Bylo celý den nádherné slunečné počasí.
Za cedulí " konec obce Křtiny" jsme namířili do okolních jeskyní.
Pokračování příště.

Děkuji všem za návštěvu i za komentáře

s Úžasný Dáša








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....