Zahrada u domu

Mám poslední dobou pocit, že kvůli slimáků a padlí na cuketách nebudu mít žádnou sklizeň.
Já takový velkopěstitel popínavých plochých lusků fazolek tří nebo čtyř druhů nebudu mít žádnou fazolku.
Vše mi sežrali vždy během jedné noci slimáci. A už podruhé. Mrzáci, a to jsou taková vedra a sucho,
už jim to nevadí, zvykli si! Každého druhu jsem vysela celý balíček! Ani už nemám náladu set znovu.

Cukety měly jen samčí květy a včera z jednoho dne do druhého, jsem zjistila, že na listech a stoncích
se objevil potah bílých skoro chlupatých velkých skvrn - padlí. Vylomila jsem je z hlavního stonku,
jestli to nepomůže, zajdu na trh koupit nové sazenice. Cuketám nevyhovuje přílišná vlkost,
které bylo hodně. nemusí pršet, stačí oblačno a vzduch jako v prádelně a velké horko.
Takto je u nás od začátku července. Včera byl velice krátkou dobu velký vítr, po zahradách
lítaly dětské bazénky, prádlo a podobně. Spustil se prudký liják asi na 10 minut.
Nešťasné počasí pro rajčata, okurky a cukety.

Abych si pozvedla náladu - marnost nad marnost, ukážu vám fotky zahrady u domu v HK.





Tento týden probíhala na jednom blogu diskuse o nedodělaných věcí manželů.
Lavička je jedním z restů mého manžela. V tomto stavu bez sedací části je už pátý rok.
Nemohu ji dát dohromady, protože manžel něco rozdělá nebo koupí nebo uklidí neznámo kde.
Přivádí mě k šílenství! Nemohu teď najít ani tyčky k rajčatům! Někdy nenajdu ani cibuli!



Také jste někteří obdivovali nebo neviděli bílou levanduli,
U domu jich mám nejvíce. Mám i růžovou. Na předchozím snímku bílá levandule ve společnosti růžových řebříčků.

Do rybízu se nám přistěhovali kosi. Než jsem stačila přehodit záclony, zbylo mně jen na pár džemů a dva koláče.

Na snímku jsou zbytky kořene slézu z Itálie, jehož semínka jsem některým vám, které se přihlásily,
poslala semínka. Slez má vždy hodně semen a nevysemeňuje se jako jiné slézy - u nás maurský sléz.
Má velké dřevité kořeny a zbytek tlustéhodutého dřevěného stvolu.
Jak jde sléz u vás, jsem docela zvědavá. Jste s ním spokojeny ?

Teď jdu žehlit, až kolem čtvrté jdu pracovat na zahrádku na část, na kterou nesvítí slunce.
Myslím, že ke konci srpna ji dám konečně do pořádku. A pak je hned podzim.
Jsem nějaká shnilá a těžko se k něčemu dokopávám a přiznám se, že minulý týden jsem odpoledne usnula s Jonáškem.
Manžel s dcerou je v Chorvatsku, já nemám ráda vedro, vždycky u moře onemocním s očima.
Za to ti dva slunce a moře milujíÚžasný

Mějte se všichni moc krásně a těm, kteří teprve na dovolenou pojedou,ať na chatu, chalupu či někam jinam,
přeji pohodou dovolenou podle vašich přáníUsmívající se

Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....