Prázniny na faře s dětmi

Prázdniny letos byly zase takové jako prázdniny mají být. Každý rok si říkám, že budu vařit jen rychlá jídla,
sem tam se pohrabu na zahradě a jinak budu odpočívat - číst, ruční práce, výstavy, knihy....

V červenci, kromě posledních dvou dnů, byla u nás opravdu strašná vedra.
Naši mladí byli s dětmi na Korsice, my s mladší dcerou a s jejím přítelem jsme byli na Slovácku.
Pak byly děti na táborech, manžel s mladší dcerou v Chorvatsku a nejmladší dcera měla praxi.
Já jsem hlídala dům a Jonáška a neustále vařila marmelády všeho druhu, dělala do zásoby ovocné knedlíky,
vařila medy z pampelišky, tymiánu a smrkových výhonků, plela zahrady, sušila bylinky a sbírala slimáky.

V srpnu přijely děti na prázdniny na faru. Bylo to moc prima. S dětmi hned ožiju a hodně se nasměju.
Jezdili jsme hodně na výlety, doma si hráli s dědou s autodráhou, na dvoře kriket, fotbal,
večer jsem jim četla Paní Láryfáry od Betty McDonaldové, Mrkajícínejdřív usnul dědaSmějící se.
Pak po půlhodině mladší děti a poslední nejstarší vnouček T., který si ještě četl sám
Doctor Proctor a prdící prášek od Jo Nesba.
A ( Marunka ) a M ( Pepa) si se mnou neustále povídali, ale chtěli mě pro sebe každý zvlášť.
Bylo mně se všemi moc krásně.
Když některé z nich udělalo to samé, co Paní Lárafáry léčila u dětí v městečku, kam se přistěhovala,
tak jsem jen třeba řekla - co udělala Majka ? Bylo to správné ?
A hned se zarazily a sklopily oči a beze slova vykonaly, co měly.
Děti byly moc hodné, horší to bylo s dědou a s Jonáškem, který nám dvakrát utekl - tedy Jonášek, ne děda.
Ale i to by se mohlo klidně přihodit,že?

Děti se mazlí s maminkou před odjezdem.
Já fotím je a M. fotí mě zadečkemSmějící se

Loučení ( tatínek je bokem - kouří.

Hledáme Jonáška.

Děcka svačí Kostíky.
Děda studuje návod na složení linky, kterou začal dávat dohromady.

Gumičkování si přinesly z tábora a pletli všichni na prstech.
A byli jsme všichni i s Jonáškem onarámkovaníSmějící se


A všechny čtyři děti spinkají.
Děda spí na jiné válendě.

Jonášek se v noci stěhuje z jedné postele do postelí ostatních.

Ráno odpočívá Jonášek na sluníčku na některé posteli.

Mějte se všichni královsky

Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....