Koncert v Lucerně


Dnes je den jako malovaný. Od brzkého rána svítí slunce a je teplo.
Jsem na Slovácku.

Minulý týden si počasí s námi pohrálo - noc déšť, dopoledne hustá mlha a k večeru
prosvítilo mraky slunce.
Dokonce jsme i topili.

Ovšem minulý týden byl přímo exkluzivně zážitkový.

S manželem máme narozeniny jen dva měsíce po sobě.
Naše dcery mají vždy nějaké senzační nápady a kupují nám společný dárek ( spíše dar ).
Třeba víkendový pobyt v některém hlavním městě v Evropě, poukázky na masáž, lístky do divadla apod.

Nejstarší dcera s rodinou nám darovali lístky na koncert do Lucerny na JOAN BAEZ.
Byla jsem radostí bez sebe, skákala jsem radostí a děti se k mé radosti připojily.

Ve čtvrtek 16. 10. jsme jeli do Prahy, zastavili se u mladých, Pepa za námi vyběhl mokrý
ze sprchy, Marunka seděla ve vaně a nejstarší ještě nesmočil ani palec u nohy.

Auto jsme nechali u metra a jeli dál metrem, protože parkování ve městech, a navíc ještě v Praze
ve středu města, je zcela nemožné.

Těšila jsem se jako malé dítě.

Lucerna byla narvaná až pod strop, pořadatelé se smilovali nad prosícími lidmi a pustili je na stání.

A pak vstoupila na scénu ONA!
A hned se spustila píseň. Obecenstvo řvalo.
Pozdravila nás česky a řekla, že do Česka jezdí moc ráda.
Na Bratislavské lyře zpívala v za komunismu protestsong proti zavírání disidentů. Byla přítelkyní V. Havla.

Na kytaru hraje s vervou, po každé písni ji instrumentalista měnil kytaru a znovu ji
naladil, zatímco zpívala.
Dokázala naladit obecenstvo a vtáhnout ho do dění na scéně.
Instrumentalista uměl hrát skoro na každý nástroj. Třetí osobou v sestavě členů její kapely
byl vynikající bubeník ( bubny já miluju ). Z recenze jsem se dozvěděla, že je to její syn.
A pořád s nimi byla legrace, moc jsme se nasmáli.

Je velice energickou ženou s nádherným zvučným hlasem a skvělým ovládáním kytary.
Zazpívala česky ( bez papíru s textem ) píseň od karla Kryla " Bratříčku, zavírej vrátka"... beránka vlku se zachtělo.....".
Dala písni tu správnou důraznost. Neudělala z ní nějaký pop nádech.
Prostě úžasná!
Obecenstvo zpívalo, po každé písni, řvalo a tleskalo a také povstalo.
Ta dáma je neskutečná !
Při koncertě nikdy nemívá přestávku, po obrovském potlesku přidala ještě asi 7 písní.
To už si nikdo ani nesedal.
Byla neúnavná, a to měla za sebou velké turné po Jižní Americe, kde zpívala proti diktátorům.

V uvolněných 60tých letech jsem hrozně toužila jít na koncert L. Cohena, J. Baez, Jonis Japlin,
Bobby Dylena, Donovana, Jonnyho Cashe, Jane Fond a dalších.
Cohena a J. Baez jsem už stihla po revoluci každého dvakrát.
A do dneška jim závidím, že se ti všichni, které jsem obdivovala a ještě mnozí další, sešli na největším fetivalu
světa Woodstock.

Jsem v sedmém nebi, pořád se usmívám a vzpomínám na velkou dámu a na atmosféru,
která trvala po celou dobu koncertu.



Mějte se všichni fanfárově Dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....