Počasí




Dnes těsně před půlnocí nastane astronomické jaro.

Kdo ví, jaké vlastně bude. Jako dítěti mi bylo úplně jedno, jaké roční období nastalo.
Připadalo mi, že počasí bylo pořád krásné a odpovídalo danému ročnímu období.
Brala jsem dny, jak prostě šly.Pamatuji se, že v sedmé třídě bylo o prázdninách hodně deštivo a chladněji.
Teprve teď, při psaní tohoto článku jsem si uvědomila, že možná se mi léto jevilo dešťové proto, že
v červnu odešel můj děda v jeden nádherně slunečný a teplý den, kdy jsem byla šťastná, že se dědovi udělalo lépe.

V tomto tisíciletí mně připadá, že počasí není v jednotlivá období odpovídající čtveru ročních období.
Jaro kolikrát trvá jen pár týdnů a přechází rychle do léta. Pamatuji si, že mi v jednom dni
rozkvetly tulipány a hned odkvetly.
Horko bývá v červnu a o prázdninách je počasí proměnlivé.
Předloni na podzim pořád pršelo a listy stromů jen zhnědly. Kdepak zářivé barvy stromů.
V zimě je v nížinách ( vloni i na horách ) málo sněhu.
Hory sněhu napadaly v zemích, kde to ani nečekali.
Možná, že moje pocity ze změn jsou jen subjektivní.
Nevíme, co si o počasí mysleli naši prapředci.
Ráda sleduji Počasí v televizi,kde srovnávají počasí dnes a pak
v kterém roce byl tento den s nejvyššími i nejnižšími teplotami.
Ty výkyvy teplot bývají hodně rozdílné.
Počasí je věčné téma v celé historii lidstva.
Je to zajímavé a někdy úsměvné, jak všichni o něm rokují, a přitom si příroda počíná ( naštěstí ještě ) jinak.


Na dnešní částečné zatmění slunce jsem se nedívala, bojím se o oči.
Ale pamatuji zatmění v šedesátých letech minulého století,
kdy jsme se dívali s dědou přes silné zelené sklo, které děda začmoudil svíčkou.
V roce 1999 také při částečném zatmění bylo úplné šero, takové zvláštní.
Dnes svítilo slunce při něm slabě světle. Nebylo to tak výrazné,
ačkoli podle astronomů bylo ve stejných procentech - cca 73 %.

Přeji vám krásný slunečný a teplý víkend
a děkuji vám za vaše komentáře.
Každý den ráno se dychtivě vrhnu k NB, abych se s nimi potěšila.

dáša










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....