Lehký letní nepečený dezert

Tento recept asi všichni znáte. Ale co kdyby....
Ráda ho dělám v taková horka nebo během teplého podzimu, kdy se sbírají jablka pod stromy.

Množství přísad si každý určuje sám podle počtu strávníků a jejich apetitu.

My jsme žrouti.
Pro nás dva, myslím tím manžela a mě,:

Asi 3/4 kg jablek ( použilajsem letní jablka, tedy nejsou moc kyselá, přidala jsem trochu citr.šťávy )
2 vanilkové pudingy
Velký sáček piškotů ( no asi 10 piškotů snědl Jonášek a já šest z pytlíku )
5 lžiček moučkového cukru
voda

Okroužlala jsem jablka, nakrájela na osminky a přilila tolik vody, co jsem si myslela,
( Když dělám pudink, tak dávám na pytlík 3/4 l mléka. )
že bude dostačující na 2 pudinky - hrnek vody jsem si dala bokem, v něm jsem ve studené vodě rozpustila pudingy.
Jablka jsem povařila, úplně změkly, tak jsem jim ještě pomohla a trochu jsem je ještě poňahňala.
Vlila do kastrólu rozmíchaný puding se 4lžičkami cukru a skořicí a vařila dle návodu na pudingu ( prostě míchat, až se začne vařit a naskakovat bublinky, odtáhnu kastrol.

V tomto hrncijsem vařila jablka a byl skoro plný jablek a vody.
Vedle této mísy byly zvlášť ještě dvě větší misky.


Po skoro vychladnutí vzít misky ( já tedy 2 velké a zbytek do mísy z jenského skla ).
Vykladu je piškoty, jablka, piškoty, jablka atd.
Nahoře by měly být jablka ( nebo jiné ovoce - výborné jsou borůvky, mňam, fantazii se meze nekladou).
Mísu a misky jsem postavila do dřezu a napustila studenou vodu, aby lépe vychladly,
abych je mohla dát do ledničky.
Před konzumací smíchám studenou zakysanou smetanu s lžičkou cukru a dám na jabka.

Zchlazuje zevnitř, je osvěžující.






Dobrou chuť vám přejeme zatím jen my dva najezení, spokojení a Jonášek už spinká.

dáša a jonášek

( ten je chudáček celý zmožený - ždímám na něho houbu a roztírám po celém těle )

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....