2. půlrok roku 2015



Začaly prázdniny.
Prázdniny ještě i po tolika letech od studia ve mně vyvolávají pocit svobody, dlouhého volna a
radosti. Hodně času jsem trávila v konihovně - jako brigádnice a po měsíci brigády jsem
tam byla pečená vařená ( dostala jsem se do skladu zakázaných knih a hltala jednu za druhou).
Knihovna byl můj sen, brázdila jsem se encyklopediemi a cestopisy, které mě přivedly do jiných světadílů.
V čítárně jsem se seznámila s jedním klukem, který chodil každý den a pak se mi přiznal, že kvůli mně.
Také jsem jezdila ve velkém vedru na kole ( nevadilo mně to tenkrát, aspoň mně nebolely uši )
do všech koutů města, kde jsem ještě nebyla.
Úplně nejraději jsem se vracela do Buchlovic na zámek - hlavně do zámeckého parku,
kde jsem pobyla i několik hodin.

A nyní se vrátím do minulého roku.


ČERVENEC


Byly u nás na faře dva týdny děti - tady stupeň vítězů v petangu.
Děda je velmi soutěživý, nikomu nic nedaruje , proto se děti neradují.
Ale to zklamání mizí během vteřiny, kdy začínají jiné závody nebo hry.
Petang, kriket, badmington a fotbal ráda hraji i já.



Červenec byl na padnutí vedrem, ale přesto jsme s dětmi, na jejich žádost navštívili Botanicus.
Jsou nadšené z městečka i ze zahrady - hlavně z bludišť. Vnučka se hodně zajímá o bylinky i květiny.
Dozrály třešně všechny najednou. Nejraději mám tyto tmavě červené na zavařování.
Jsou lahodné. Musím to zaklepat, ani jedna ze tří stromů třešní není červavá.



SRPEN

V srpnu jsme měli dovolenou a pořádali jsme hodně výletů.
O některých jsem už psala, na ostatních místech snad budou samostatné články.
Jsem strašně pozadu, ještě nemám zpracované výlety a dovolené z roku 2014.

Polička

Prachovské skály - manžel navrhl, abychom se jeli ochladit do skal. Mně se to nezdálo, pamatovala jsem si, že skály nejsou blízoučko při sobě s svítí tam slunce.
Něco jiného je v Adšpašských skalách, kde je temněji.
Jojo, byla tam strašná výheň, tisíce lidí ( kteří patrně čekali, že se ochladí ) a hlavně
miliony vos. Při chůzi okolo sebe lidi neustále mávali, často jsme slyšeli pláč dětí, které vosa píchla.
Rozdávala jsem tam prášky ( jen dospělým ) , aby nedostali alergici anafylatický šok.
Mně píchly vosy dvakrát skoro na konci cesty.
Tam vám bylo kamenných uzkých a vysokých schodů neúrekom.
Manžel nosil Jonáška.

Tady tuto dobrůtku jsem si dala v Košťálově v malinkatém hotýlečku na stinné terásce.
Dvě plněné velké palačinky plněné ovocem a obložené třemi druhy zmrzliny a moře šlehačky .Překvapivá cena - 50 Kč!
No řeknu vám, že jsem se olizovala až za ušima. Velmi příjemná obsluha - mladý urostlý a vousatý muž, který vypadal jako námořník ,byl veselá kopa. Moc jsme se nasmáli.


A jsme opět na Slovácku - oskeruše, ještě nedozrálé. Výše nejstaší torzo oskeruše. Tvarožná Lhota.

Nádherný park ( a také velikánský kostel ) v Kněždubu.
Chtěla bych k tomu vlastní článek. Nezapomenutelná krása.

Předzahrádky na Slovácku - nejsou oplocené.



ZÁŘÍ


Jarmark na Malé Skále, bublinář, bylo pořád horko a sucho.


Slavnosti vína na Slovácku, zůstala jsem tam několik týdnů.



V našich vinohradech, soused má koně. Je na mě zvyklý. Jsme kamarádi.




ŘÍJEN

Cesta na Slovácko buchlovskými horami ( Chřiby ).
Teplo, slunečno.






Zastávka na Motorestu, kde velice dobře vaří a je tam útulno.
Tam bylo lidí jako much, museli jsme čekat, až se uvolní místo, ale stálo to za to.
Byla vynikající zvěřina, mňam.
Ale ne ta z obory!
Ten jelen spal stočený jako pejsek.



LISTOPAD

V tomto měsíci byla často mlha, která se rozpouštěla kolem 11 hodin dopoledne a pak bylo slunečno.
Pořád neprší.
Vlastně si uvědomuji podle fotek a paměti, že jediná bouřka byla toho 31. 3.
Někdy bylo tak černo, že jsme vzhlíželi na mraky a prosili, ať zaprší.
Odešly a svítilo slunce.




Jeden pátek jsme si přijeli pro děti.



PROSINEC

Vánoce s rodinou


I Jonášek chtěl svoje dárečky.

Čepice z Hvězdných válek, bohužel si nepamatuji, kterému představiteli ve filmu patřila. Nedívám se na takové filmy.

Mladší dcera už nevidí, neslyší, čte. V lednu se vrátila autem a trajektem zpět na univerzitu v Anglii.
Vlastně její přijetí na Univerzitu Cambridge byla nejdůležitější událost v tomto roce.
Odjela v září 2015.

Jonášek mimojiné dostal ježečka, kterého ještě dnes nikomu nepůjčí a nosí ho jako miminko v pyskách.
Fotka temná, svítili jsme jen svíčkama. Nepoužívám blesk ani žádné zesvětlování.
Je to tak, jak bylo foceno v daném okamžiku.
Bylo velice těžké vystihnout tu pravou chvíli k focení, pořád utíkal.

Děti jsme přivezli k nim domů, vnučka byla na oslavě narozenin, a pak děti pospíchaly k televizi,
kde dávaly hraný film o tučnácích.

Jonášek v domově důchodců. Udělal mnohým velkou radost. Nechal se hladit od každého.

Rok a půl stará praneteř ( no hrůza, už jsem prateta,
myslela jsem si, že pratety jsou osmdedesátileté paní ).
Jonášek byl přežraný, ale světe div se, od Anetky si vzal granule.

V prosinci nebyl sníh, bylo šedo a nevlídno.
Teploty nadprůměrné na prosinec.

Doufám, že teď v lednu napadne aspoň půl metra sněhu i ve městě.
Na horách aspoň 1,5 m.
To je moje představa zimy.



Jsem přesvědčená, že každý má svého anděla.
Stačí každý den se na chviličku ztišit a vděčně poděkovat.
Třeba i při cestě na nákup.

Přeji vám pro rok 2016
pevné zdraví, spokojenost a dobrou náladu.

S úsměvem vás zdraví

dáša




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....