Inspirace pro venkovský dvůr



Muzeum tupeské keramiky je v typickém vesnickém podlouhlém domku
se šmolkově modrou podezdívkou a s velkým průjezdem a dvorem, za domem zahrada zeleninová a za ní do kopce švestky,ořechy a výš vinice.
V průjezdu byly umístěny staré pomůcky,
některé i docela velké, vůbec nevím, k čemu sloužily.
Přiznávám se, že video jsem si prohlížela roztržitě, protože jsem měla špatný pocit,
že otevřeli jen pro ná dva a ještě nás tam nechali samotné.
Včera mně manžel řekl, že vlastně měli vůbec na tři dny zavřeno.
Vyměňovali nejen topidla, ale i rozvody v dílně, a i malovali v dílně.

Prostě jsme jen tak vešli do dvora a obdivovali jeho krásu a paní k nám přišla s milým úsměvem.
Žádné vstupné po nás nechtěli.

Takto nějak bych chtěla upravený dvůr u nás na faře.
Také ho máme ze všech stran osázený kytkami, pnoucími a jinými růžemi, stromy a dům porostlý břečtanem ze severu,
ale zde v muzeu jsem zase nabrala spoustu inspirace.
I kohout tam bude. Slepici mám už několik let, ale dávám ji na stůl na Velikonoce.



Jak jednoduché a krásné.

Takového kohouta mám ve vyšisované červené barvě.
Objevila jsem ho v obchůdku v koši mezi vadnými výrobky.
Styděli se, že právě jeho chci a dali mně ho za peníze, které jsem jim vnutila.
Vyšisované věci mám moc ráda a měla jsem velkou radost, že jsem do koše nahlédla.





Používají se pořád staré pece. Mají jich více.
Nechtěla jsem dozadu z dílny na zahradu, protože začalo pršet a
nechtěla jsem jim v dílně našlapala, když tak dřeli při úklidu.



Keramika byla i na dvoře v altánku. Tady na trámu.






Předzahrádka u domku, kde pár dní bydlel Sv. Čech.
( zase mně nejde fotka obrátit !!! )
Prosím, ohněte hlavu doleva.



Nevíte někdo, jak se jmenují tato křehká kvítka?
Moc se mi jejich něžnost líbí.

Zvědavky.

O takovém plotě se mi může jenom zdát.
Litinové jsou velmi drahé. Kdybyste viděli i bránu - krása převeliká.
Jen ta brána by vyšla na 15 tisíc.



A všude před domy i v zahradách ořechy a švestky.
Takto je to na vesnicích a ve vinohradech na Slovácku všude.
A že vloni byla úroda!

Ještě chci dodat, že keramika se dováží do mnoha zemí ve světě.
Když přijede autobus s Američany, tak vykoupí úplně všechno.
Zůstanou jim prázdné regály.

Mrzí mě, že nemám vyfocený zeleno-bílý porcelán s různými zvířátky nebojinými vzory.

Můžete si sami navrhnout vzor a barvy. I vy si můžete objednat originál.
Originály se vyrábějí pro prezidenty, papeže, diplomaty, státní návštěvy apod.
Papež Jan Pavel II. tuto dílnu navštívil osobně ( když měl mši na Velehradě ).
Dostal darem velikánskou mísu ( nebo talíř )s motivem basiliky na Velehradě.

Líbila se mu a měl radost.
Fotografie s papežem jsme si také prohlédli.

Přeji vám všem, kdo nakoukne nebo zanechá komentář,
požehnané Velikonoce plné slunce

dáša


P.S. Děkuji vám za vaše krásné komentáře.
Jsem ráda, že vás u mě něco zaujme anebo potěší.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....