Slaný koláč





Na pouti na Moravě jsem koupila ve stánku od bači z Oravy korbáčky.
Protože nejsem troškař a aby měli všichni dost, koupila jsem 3/4 kg,
že dám dcerám.
Všichni jsme se sešli u nás na oslavu trojích narozenin a jednoho svátku,
večer všichni odjeli a - korbáčky zůstaly v ledničce.

Co teď, nejradši bych si naliskala, sami to nesníme.
Polovinu jsme přivezli dceři, která je nejblíž a týden mě strašilo, co se zbytkem.
A pak mě osvítilo, vzpomněla jsem si na koláč s brynzou.
Brynzu jsem neměla, ale za to hromadu korbáčků.

Koupila jsem listové těsto, rozválela ho jako na čtyři štrůdly.
Korbáčky jsem pokrájela na kousky, přidala 2 vejce, stroužky česneku ( dle vaší chuti ),
a protože jsem neměla 1 lžíci bílého jogurtu, která tam patří, nepřidala jsem nic.

Naplnila jsem těsto, zamotala jsem ho a zatočila štrůdl ve formě do šneku ( dělalo se mně to špatně,
protože v touze zbavit se korbáčků, měla jsem štrůdly hodně nacpané - někde se mně štrůdly otvíraly,
ale řekla jsem si, je jedno, jak to bude vypadat, hlavně že to bude dobré. Pootecřenou stranu jsem otočila dospodu.)
Takto jsem napojovala a točila další tři štrůdly. Potřela jsem rozpuštěným máslem.
S úlevou jsem koláč strčila do trouby a děj se vůle boží.



Ze stroužků vykrajuji ten střed, bylo mi kdysi lékařkou doporučeno, že ten střed je hodně dráždivý pro žlučník.



Na talíři jsem to zapomněla vyfotit, ačkoli jsem měla foťák nachystaný vytažený z pouzdra u talíře.
Vypadalo to dobře a manželovi moc chutnalo.

Dobrou chuť!

dáša

P.S. Je moc dobrý i studený - tedy mně moc chutnal, nemám ráda teplá jídla v horku.

P.P.S. U nás právě krásně hustě půl hodinky zapršelo, hurá!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....