Práce na dvoře



Každý, kdo má aspoň kousek zahrádky nebo terasu či balkon,
má hodně práce.
Jsem ráda, že bylo krásné září, a mohla jsem být na zahradách a travnatém dvoře
s nadšením pracovat od ranního kafíčka do 19. hod večer.

Obšťastňovaly mě ještě kvetoucí rostliny.





Rozchodníky miluju. Nad nimi podzimní astřičky ve fialkové barvě.


Na trhu jsem koupila sazenice velkých okatých macešek.
Škoda, že jsou to jen dvouletky.
Ale dělají nám radost až do zámrazu.




Vidíte tu mezeru mezi maceškami?
Byla nutná, protože mezi nimi je díra o průměru 6 cm a hluboká až do Austrálie.
Jojo, minulý rok v suchém a horkém počasí hraboši pracovali usilovně a všem ve vesnici
udělali tolik děr na zahradách, v sadech i na loukách, že zem byla a je doposud jako řešeto.
Nad nimi moje velice oblíbené něžné dlužichy s atraktivním olistěním.

Byla jsem udřená ze sadu a třásly se mně ruce a nemohla jsem
se ohýbat kvůli bolavým tuhým zádům.
Takže jsem jen namířila mobil a na pas blint jsem cvakla.
( Mám tak spoustu fotek jen s polovinou květu k vymazání).


Mochyni ( lampionky) mám nejraději, když už jsou síťované.
Jinak je to agresor. Několik let se držela při zdi stodoly a najednou si usmyslela před dvěma lety,
že se rozroste do plošného rozměru 8x4 m2.
Zahájila jsem proti ní nelítostný boj.
Úzkou lopatkou jsem je vyrypovala a rukama podhrabávala zeminu a
tahala dlouhatánské kořeny a usměrnila jsem rostliny tam, kam patřily , hezky ke zdi stodoly.
Zatím se tam drží.
Je to však jak ticho před bouří, určitě se nenápadně chystá se zase udeřit!




Denní sběr zralých rajčátek.
Na keříčková rajčátka nedám dopustit.
Naštěstí je nikdy nepostihla plíseň ( musím zaklepat ).
Máme je v obalech pod přesahující střechou.
Jejich slupka je je velmi jemná.

Hernajz, kdo se nám poválel na sibiřských kosatcích!
Určitě toulavé kočky.
Ale kdeže, zde je viník.


Naše zlatíčko Jonášek.

Nechápe, proč se panička zlobí.
Dělá jakoby nic.

Nás čeká dnes šťastné setkání a k tomu velice dobrá večeře.

Mějte se všichni fanfárově

dáša

P.S. Zítra budeme asi naposledy opékat na ohništi špekáčky, mňam.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....