Cibulové čatní




Recept jsem objevila na počátku listopadu v Lidových novinách
pod názvem Cibulová marmeláda.

Z ingrediencí jsem se hned olízla a napsala manželovi sms, aby koupil červenou cibuli.

Potřebujete :

1 kg červené cibule
2 stroužky česneku
70 g olivového oleje
3 snítky tymiánu
1 hřebíček
1 bobkový list
7 lžic třtinového cukru ( nebo 7 lžic javorového nebo jiného sirupu)
mořská sůl
čerstvě mletý pepř
250 ml vinného octa ( já jsem dala Balsamico a asi 200 ml )
500 ml portského vína - dala jsem níže uvedené červené víno na obrázku, a to půl flašky ze sedmičky vína.
Z tohoto množství jsem měla 640 ml marmelády - čatní.


Cibuli nakrájet na kolečka silná asi 4mm, česnek na plátky a
orestovat na olivovém ( nebo jiném ) oleji až zesklovatí a zavadne.
Přidat cukr, tymián, hřebíček, bobkový list, pepř a sůl a ještě chvíli restovat.
Pak stáhněte výkon a za občasného zamíchání vařte přibližně 30 minut,dokud
se veškerá šťáva nezredukuje na konzistenci sirupu.
Cibule bude v této fázi úplně měkká.



Přidáme víno a vinný ocet a vařte na střední výkon,
až vznikne sirupovitá šťáva.
Správnou konzistenci zjistíte tak, že uděláte na dně hrnce vařečkou
cestičku, měla by se pomalu uzavírat.
Po vychladnutí šťáva ještě zhoustne.

Hotový konfit bude mít krásnou mahagonovou barvu a
příjemně pikantní chuť.
Pomalé vaření je hlavním klíčem k dokonalému výsledku
( přiznávám se, že mně to smrdělo octem a říkala jsem si,
že to asi půjde na kompost).
Servírovat se může hned nebo zavařit.

V lednici nezavařená vydrží 2 - 3 měsíce.

Já jsem nezavařovala a servírovala jsem čatní
asi po pěti dnech. Už nepáchlo octem a bylo výborné.





Hodí se k paštikám, sýru, masu.

Vypadá krásně a chutná výtečně.


Z jednoho kila cibule připravíte 700 ml čatní.


Dobrou chuť !

P.S. Udělám ještě 2 várky jako dárek pro dcery k Vánocům.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....