Prožitky minulých dní



Listopad má proměnlivé počasí.
Nejprve Martin přijel na koni o den dříve.

Zahrada hned zkrásněla pod sněhem.
Aspoň trochu a příroda je překrásná

Pohled na dvůr.




Pak mrzlo a nám se lépe hrabalo listí.
Ale stejně se nám bořily nohy a měli jsme nabráno tolik bahna, že boty byly hrozně těžké.





Okrasné buky. Listy mají zlatě zbarvené a neopadnou přes zimu.





Kosáčci přilétali v houfech na jablka, která jsem jim rozházela po celém sadu.
Všem kosům říkám Mylorde a kosicím paní Miniverová.
Vůbec se nebáli, A dost blízko klofali do zmrzlých jablek.
Uspořádala jsem pro ně bohatou hostinu.



Vrhla jsem se na čištění prkenné podlahy v předposledním pokoji.
Manžel prkna nejprve vydrhnul rýžákem a já jsem se ujala ošetření proti červotočům.
Byla jsem nejprve rozhodnutá, že je ošetřovat nebudu neb nemají ani jednoho červotoče.

Manžel však koupil přípravek Lignifix v nádobě s rozprašovačem.
O návod jsem se nezajímala, má to rozprašovač, tak hned stříkat.

Po uschnutí mě málem trefil šlak !!! - podlaha byla tmavá nebo celá kropenatá.
Obešla mě hrůza, že jsem zničila prkna. Znamenalo to, udělat podlahu novou.
Byla jsem nešťastná jako šafářův dvoreček a celou noc jsem se budila strašnými sny.

Ráno, když manžel odjel do práce, jsem napustila kbelik a podlahu jsem vydrhla.
Zdálo se mně, že trochu zesvětlala.
Nebudu vás napínat.
Drhla jsem ji 8x a po devátém jsem ji umyla vodou s Pulirapidem Regno.
Sláva, podařilo se.
Prkna jsou krásná a rozhodli jsme se, že ji nebudu voskovat.
Voskovala jsem v ložnici i kuchyní a prkna zežloutla.
Lekla jsem se té barvy. Ale už se to zlepšilo.




Nastěhovali jsme sedačku, kterou jsme měli v chodbě ještě zabalenou z obchodu.
Křeslo jsem si koupila na štrikování v IKEA.
Celé roky jsem si přála křeslo EKTORP.
Nakonec jsem koupila STOCKSUND.
Je širší i hlubší a vlezou se mi na něho i nohy.
Ideální pro čtení. Hezky se schoulit.

Když jsme si objednávali sedačku v obchodě v UH, posadili jsme se
na všechny pohovky. Do pohovky LONDON jsme pěkně zapadli.
Přesně takovou objímající sedačku jsme chtěli.

Nová sedačka je strašně naducaná a připadám si na ní, že sedím v rychlíku.
Je to pro mě velké rozčarování.
Mladí nás utěšovali, že sedačka se rozsedí, že ta jejich se také rozseděla.
Uvažuji o tom, že bychom ji nabídli dcerám ( jedna si zařizuje byt a
druhá má sedačku roztrhanou od kočiček, třetí dcera má novou asi necelý rok ).
Když ji nebudou chtít, budeme nuceni si ji ponechat.
Byli jste někdy také zklamané z koupeného zboží ?





Jako každý rok jsme jeli na Den studenstva do Prahy.
Rozčiluje mě ten nový název Den boje za svobodu a demokracii..
Studenti z něho úplně vypadli.
Den studentů se slaví na celém světě k uctění studentů, kteří byli popraveni
u nás v protektorátu a byly zavřeny všechny vysoké školy.
Celý svět ho uctívá na základě těchto událostí.
A my jsme o Den studentů přišli.
Ta ironie.
Nevážíme si ničeho.

Sešli jsme se s dcerou a jejím přítelem a s jejich kamarády na Albertově.

Byl to balzám na duši slyšet u mikrofonu slušné projevy s vizí.
Vystoupení rektorů UK a Masarykovy univerzity v Brně, studentů a dalších osobností a nakonec Petra Pitharta.

Vzdělaný, slušný, nekonfliktní člověk, plně zodpovědný, rozvážný,
milující naši zemi a občany.
Má státnické vyjadřování ( smysluplné a povzbuzující ) a chování.
Je to renesanční člověk.
To by byl prezident!





Ve středu města bylo plno lidí. Na náměstích i na Národní stála podia, kde vystupovali známí interpreti.
Poslechli jsme si Michala Prokopa.




Desku připomínající listopad 1989 přemístili z podchodu na Mikulandskou na Národní třídu.

Svíčky byly už naskládány patrově.



Pozdní návštěva u starší dcery.
Probíhala u nich bitva s pěnovými náboji.
Kterých se, kromě dětí , zúčastnila i mladší dcera s přítelem.




Děkuji vám za velice milé komentáře u předchozích článků.
Jsem hrozně ráda, když se mně podaří otevřít internet a zjistit, že jste na mě nezapomněli.

Přeji vám krásné dny a báječný pocit z blížícejícího se adventu

vaše dáša


P.S. Zrovna jsem slyšela z rádia, že proti změně přejmenování Dne studenstva se zvedla velká vlna odporu.
Ještěže tak, přece to s námi není až tak špatné.
Vyjádřila jsem se ke změně na FB.Mrkající

P.P.S. Zapomněla jsem napsat,že jsem udělala slastné ááach, mám formátování a jde mi nahrávat fotky.
Děkuji tímto StandoviÚžasný.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....