José Carreras




V sobotu jsme byli na koncertu José Carrerase.
Vstupenky byly dárkem od dcer. ( Ony vědí, jaké máme zájmy.)
Moc jsem se těšila. Vidět jednoho tenora ze tří věhlasných tenorů není jen tak.
Bohužel Pavarotti a Domingo jsou v hudebním nebi.
Vystoupení doplňovala i vynikající umělkyně - pěvkyně Rebeca Olivera, vystupovali společně nebo každý zvlášť,
Carreras byl ten hlavní.

Obecenstvo bylo zpočátku, jak to už u nás bývá, decentní, odměňovalo zpěv tleskáním.
Ale už po druhé árii celé povstalo a tak tomu bylo do konce koncertu.

V druhé polovině zpívali koledy s chlapeckým pěveckým souborem z Pardubic a na pozadí se měnili obrazy - zima,
Tři králové až do útulného Štědrovečerního večera.

Nenechali jsme je odejít, vrátili se třikrát a zazpívali ještě osm koled.
Skončili koledou Tichá noc, každá sloka v jiném jazyce.
Úžasný zážitek pro mě umocnil vánoční atmosféru.


Mladinký J. Carreras -14 let.



Pěvkyně Olivera byla velice krásná a milá a štíhlá. Carreras se podepisoval mezi koledami fanouškům.
Central park v New Yorku.






Až na koncertě jsem si uvědomila, že jsem zapomněla brýle!
Byl to hodně velký problém. Fotila jsem takříkajíc naslepo.
A také bylo velkým utrpením, že jsem kvůli zánětu šlach v ruce nemohla tleskat.


Něco ze životopisu J. Carrerase.

5. 12. t.r. oslavil 7O, narozeniny.
Narodil se v Barceloně.
V osmi letechměl první vystoupení v rozhlase. Ve 14 letech měl malou roli v opeře Bohéma.
Vystudoval konzervatoř a debutoval v opeře Nabucco.
Často vystupoval s Montserrat Caballé.
Ve 28 letech zpíval ve 24 operách.
V opeře Don Carlos s dirigentem Herbertem Karajanem.
V roce 1987 ho postihla vážná nemoc leukémie. Dávali mu mizivé procento na uzdravení.
Prodělal radiaci, chemoterapii a autotransfuzi kostní dřeně.
Jeho oblíbenými autory oper jsou Verdi a Puccini.
Zpíval nejen opery, ale i koledy, lidové,sakrální písně, oratoria atd.

Zdroj : Osobnosti.cz



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....