Hradišťský hřbitov





Možná se budete divit, ale já miluju hřbitovy.
Cítím tam klid, smíření a ztišení duše.
Čtu si náhrobky, dívám se na fotografie a obdivuji úpravy hrobů.
Přemýšlím nad nimi, kdo byli ti lidé, co dělali, zda-li měli šťastný život
nebo byl naplněný spoustou bolesti a utrpení.
Představuji si je při práci, v zahradě, muže nadhazujícího dítě nad hlavou,
maminku chovající děťátko, dítě objímající babičku, šťastnou studentku....
Také vážené lékaře, soudce, učitele, továrníky...

Nejraději mám náš hřbitov v Mařatském kopcci.
Ráda tam i zpět chodím pěšky a hlavou mi pomalu plují myšlenky na naše odejité milé.

Hřbitov je pečlivě upravován a hřbitovní správa na to bedlivě dohlíží.
Asi před 25 roky mě šokovalo, jaké nastaly změny.
Břízy byly zkáceny a nasazeny tůje, jakoby si zemřelí nezasloužili malebnou přírodu.
Tůje vypadají smutně a i na příbuzné zemřelých působí stísněně.
Proto oživují hroby barevnými květinami a dekoracemi.
Mám ráda přírodní zklidňující úpravu hrobu,
aby mě nic nerušilo v rozjímání a vzpomínání.
Také byly vydlážděné všechny cestičky.
Bez stromů a s betonovými cestami mně připadá hřbitov jako parkoviště.

Naštěstí je od našeho hrobu je nádherný výhled na buchlovské hory.

Vidíte hrad Buchlov ?
Byla špatná viditelnost, jinak byla vidět trochu níže ještě kaple Barborka.
Ale jo, rýsuje se tam napravo od Buchlova asi 4 - 5 cm níže.
Věříte, že jsem ty dráty neviděla, až teď na fografii.


Vzadu u pomníku už krušpánka nejsou, sežraly je nějaké housenky.
Bylo tomu tak skoro po celém hřbitově.


Náše hrobka.


Začalo se mračit.







V tomto okamžiku se mně zastavilo srdce.
Povídala jsem si s dědou a řekla jsem mu, dědo, slyšíš mě, jestli jo, tak mně dej znamení, prosím.
A po slově prosím se otevřelo nebe a ozářilo mě prudkým světlem slunce.
Existuje spojení duší, které jsme milovali, věřím tomu.
Měla jsem už hodně znamení v tu pravou chvíli...
ve snu, v podobě peříček, zazpíval ptáček.....

dáša


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....