Jaro u nás



Všichni zahrádkáři, sadaři a vinaři mají napilno.

Prořezávají se jádroviny a stříhají keře.
Třetí den stříhám keře, chudáka pustoryla ( nepravý jasmín, nádherně vonící )
jsem ostříhala víc než dost. Vypadá značně opelichaně.
A takový obrovský kulatý keř to byl. Hodně jsem se lekla,
když jsem se podívala na výsledek mé čtyřhodinové práce!

Včera jsem uřezala větve náletů, které místo plotu obklíčily zadní zahradu.
Manžel říká ( už několik let ), že musí pryč, mně to připadá nemožné,
jejich kořeny jsou rozsáhlé a ještě jsou mezi nimi základy kamenného plotu.
Ořezáním větví se zahrada ze západu osvětlila, ovšem vypadá, jakoby zahrada neměla plot.
Nevadí, vedle jsou velké louky a za potůčkem soused. Aspoň na nás bude lépe vidět.
Dnes jsem se pustila do jabloní na této zahradě. Ty vypadají po mém zásahu solidně.

V sobotu jsme byli v Obi, kde jsme udělali velký nákup.
Napřed jsme vybírali semena, vzali jsme si jich hodně,
Manžel pochybovačně poznamenal, kam to dáš ?
Potřebuji, aby poryl další půdu pro záhony.
Ovšem půda je pořád bahnitá, i když u nás nepršelo tento týden nepršelo.
Dnes dopoledne drobně mžilo a vypadalo to jako by byl listopad.
Nyní svítí slunce.











Bylinky jsem sila asi před 10 dny a už mezi okny v truhlíkách lezou.
V pondělí jsem zasela vše, co se má vyset v březnu.
Jen co uschne půda, zaseju ven ředkvičky, špenát a salát.

Vždycky jsem si předtavovala, že budu ve sklepě pěstovat žampiony.
Koupili jsme pro začátek jedno balení substrátu s podhoubím.
Jsem zvědavá, jestli se jim bude dařit.
Také jsme koupili substrát pro setí v truhlících a
substrát do velkých květináčů na zahradu a několik párů rukavic.
Manžel si tam přihodil ještě pár věcí. A suma sumárum jsme utratili spoustu peněz.

Z nabídky Lidlu " Vítejte na zahradě " jsem pověřila manžela,
aby koupil ještě další podpory ke květinám a vertikutátor k provzdušnění trávníku.
Máme ho zamořený mechem, sloupne se jako koberec, když se na něj vrhnu, zůstane úplně holá zem.
Vápnila jsem vloni hodně a nepomohlo to. Jakmile zmiznul sníh, posypala jsem záhony i
trávník v zadní zahradě pilinami a popelem ze dřeva
Mají i různé schůdky, které jsem koupila vlon, poličky a stojany na kytky.
Manžel koupil podpory a ani v Praze a v Hk vertikutátor v prodeji nebyl.
Manžel půjde do Lidlu nakupovat v pátek, tak se ještě podívá.

Lidl má spoustu výhodných nabídek pro zahradu a balkony až do června.
Už mám zatržené, co budu nutně potřebovat.

A světe, div se !
V sobotu jsme měli v nakupování velice úspěšný den.
KONEČNĚ jsme koupili pořádnou postel!
Hurá ! Hledání trvalo bratru tři roky !

Na zahradě a na dvoře se všude rozrostly sněženky.
Některé jsem, bohužel, při odklízení větví nešťastně rozšlapala.
Pořád jsem dávala velký pozor a najednou si říkám : " tady někde byly sněženky ", ano, zašlapané do půdy.






Připadá mně, že březen utíká mílovými kroky.
Ještě zbývá přes 20 velkých keřů na ostříhání.
Práce pořád dost.
Na zahradě se mně krásně pročistí hlava a těším se, jak už bude všechno kvést.

Děkuji vám za vaše nakouknutí i mílé komentáře
dáša


P.S. Kvůli špatnému signálu mně nejdou vůbec rozkliknout buď vaše články nebo se mně v článcích neukážou fotky.
V Posledních komentářích se zobrazuje, Když teď píšu, kdo mně napsal komentář, ale pod článkem není a nemohu
si ho otevřít ani v v této rubrice. Prostě se neukáže. Pořád nějaké komplikace !!!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....