Doma a na zahradě v první polovině....




měsíce května.



Kytice gerber k výročí svatby.
Takové nádherné jsem tehdy neměla.
Květy měly smetanovou barvu a už, když jsem kytku nesla
z květinové síně, byly vážně unavené.
Kytici jsem držela na vnitřním předloktí a květy, které neměly oporu visely smutně dolů.



Sotva slezl sníh , začala jsem sít semena.
( Měli jsme to moc krásnou zimu, přesně jak má zima v našem pásmu vypadat.)



Vysévám keříčková rajčata. Odolávají plísni. Rajčátek se rodí hodně až do konce října.
Posbíraná nám v kuchyni v míse vydržely do Vánoc.
Chuť mají výbornou.
Pěstuju je v květináčích jednotlivě pod převislou střechou na slunci z jihovýchodu.

V magazínu k nějakým novinách ( zapomněla jsem ) zveřejnili
různé odrůdy rajčat.
Prohlížela jsem si keříčková. Moc mě zaujala odrůda Bajaja.
Keř má velikost asi 50 - 70 cm a rodí 7OO rajčátek!
No úžasné! Příští rok zkusím( pokud je seženu ).



Dole vysetá bazalka a majoránka.


Drobné voňavé karafiátky.



Náprstníky. Ty pokvetou příští rok.



Manžel se chystal poprvé sekat, traktůrek však jen škytl a nic.
Sekal tedy sekačkou. Když jsem mu šla říct, že už je oběd,
slyšela jsem už za prvním rohem, že sekačka vydává hrozný zvuk, a to
sekal až za třetím rohem domu.
Dobrý. Nefungovalo nic. Skončil se sekáním.

Doma jsem pohlédla z okna a obdivovala vysekané pruhy trávy jako na fotbalovém hřišti.
šla jsem si pro foťák, protože manžel nechává v posekané trávě kola neposekaných květin a
ví, že se mně to moc líbí. A v ten moment začalo lít jako z konve a padaly kroupy.




Vloni na zadní zahradě vyrostla statná divizna a na podzim po ní zůstalo přes 4O mrňátek.
Dole foceno začátkem května.

Po deseti dnech všechny povyrostly a začaly mně vadit.
Rostly všude.
Při prvním pletí jahod jsem je nemilosrdně likvidovala.
Vadily by jahodám v růstu a také by mohly od spodních listů divizen chytit plíseň.
Spodní listy divizen otrhávám, poněvadž se z nich hrozně práší a já mám alergii a kašlu a kašlu.


Začaly kvést tulipány. Jako vždy první červené.
Tulipány nemám na záhonech, jsou rozptýlené v trávě na dvoře, v zadní zahradě i na louce a v sadě.
Rychle se množí a cestují. Nechávám je po celý rok v zemi.


Sasanky.zbyly jen tři, při pletí jsem myslela, že je to plevel.


Dcera s manželem zlikvidovali vrbu ze své terasy.
Manžel ji zasadil dole na louce, kde je vlhká půda.


Co mě nejvíc rozesmutnilo, že umrzly všechny růže. ( Vždyť bylo tolik sněhu, který chrání.)
A také břečtanová severní strana domu. Hnízdí v něm mnoho ptáčků.
Na podzim ho musíme ořezat, určitě to obrečím, protože kamenné zídky a dům porostlý břečťanem
rozhodly, že jsme dům koupili.


Ve sklepě jsem přechovávala kytky na zimu.
Pokaždé si říkám, už nebudu nic kupovat. Pak manžel objevil jedno zahradnictví a
nabídl mně, že se tam podíváme. Vzala jsem si koš a manžel se divil, proč si ho beru.
Jedeme se podívat. Výsledek " dívání" vidíte níže.



Můj pracovní kolega se, čuňátko, v něčem smradlavém vyválel.
Po sprchování a šamponování jsem ho zabalila do mé školkovské deky.
Místo spaní ( museli jsme spát s hlavou pod dekou) jsem oškubávala chlupy deky a dělala jsem si z nich duhové kouličky.



Navštívila nás moje spolužačka s manželem ze Zlína.
Setkání bylo velice milé.
Za týden mně poslala dárek, nádherný modrotiskový polštářek.



Vím, že jsem tu dlouho nebyla.
Neměla jsem Slunce v duši.
Sem tam jsem otevřela internet a přečetla si vaše články.

Přeji vám pohodový víkend a děkuji za vaše nahlédnutí.

dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....