Hurá na Slovácko




Jen co skončili s prací kominíci, jsme pozdě večer sundali folie z nábytku
trochu to dama pofackovali úklidem a sbalili jsme se.
29. 6. jsme vyrazili na Slovácko.
Strašně jsme se tam těšili. Měli jsme naplánováno spoustu akcí.

Hned v neděli probíhala v Hluku Jízda králů.
Ráno k nám dorazili švagrová se švagrem a jeli jsme v jednom autě společně.
Moje švagrová Anka viděla tuto slavnost vůbec poprvé.
Bylo horko, proto jsme u hlucké tvrze navštívili naši oblíbenou cukrárnu,
která je v soukromých rukou jedné rodiny.
Vše pečou doma a vyrábějí i domácí kopečkovou i točenou zmrzlinu v 10 variacích ze zdrojů místních pěstitelů a farmářů.
Ke kávě jsme jedli vynikající zákusky. Slastně jsme se olizovali.

Průvod vycházel kolem 13,30 hodin.

Našli jsme si místo hned u silnice naproti rozkošného domečku, abychom mohli fotit celé postavy,
nejen v zástupu lidí pouze hlavy.
Hrála hudba, tancovalo se, zpívalo. Krále doprovázeli pážata a jezdci na krásně ozdobených koních.


Jezdci měli vtipné hlášky a krátké básně,
do bot jim lidé dávali peníze.
Jeden z jezdců zastavil u mě, pohladila jsem koně a on složil básničku o mladé paníÚžasný
Ó, byla jsem potěšená a hned jsem mu vložila do boty peníze. ( Manžel podoktl, že určitě zapomněl doma brýle.)


Nejkrásnější byly děti, které v tom horku už v kočárkách a malých žebřináčcích usnuly.





S Ankou jsme si prohlédli zboží ve stánkách a koupily jsme pro vnučky sponky do vlasů, byly to originály.
Prošli jsme si Hlukem a nafotila jsem jen krásný komín a starý domek.
Opět ve šmolkově modré, jak je na Slovácku zvykem.




Obědvali jsme v místní pizérii - výborné pizzy a seděli jsme v krásné zahrádce, kde měly děti hrací ráj.


Všude bylo hodně lidí a veselo. I tam hrála cimbálovka.
Přejezení ( dala jsem si půl velké pizzy zabalit ) jsme jeli oklikami do UH,
zastavili jsme se na poutním místě Sv. Antoníčku
a v našich vinohradech.

Anka s manželem jeli přímo domů, protože onemocněla jejich vnučka a její maminka Janička.

Protože v UH byla přes týden akce Léto v UH. Probíhaly tam soutěže, plážový volejbal a hodně zpěváků a skupin.
Popili jsme na zahrádce vínečko a poslouchali hudbu a smích lidí okolo nás.
Bylo nám prima. Vnímala jsem tu atmosféru celou duší.

Děkuji, že jste se přišli podívat a za vaše milé komentáře, které mě vždy udělají radost.

Mějte se všichni fanfárově

dáša




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....