Kouzelná vesnička




Plním slib a vracím se k výletu na začátku srpna.

Vesnička se nazývá Vesec, nachází se 2 km od Sobotky mezi hradem Kost a Troskami.
Ani jsme nevěděli, jaký skvost máme za humny.
Možná jste ji viděli tuto neděli v Toulavé kameře.

Vesec je nejhezčí z vesniček kruhovitého tvaru u nás.
Tvoří ho 27 chalup a trvale zde bydlí 26 obyvatel, jinak chalupáři.
Chalupy i zahrady jsou pečlivě udržovány.

Zastávka busu je kousínek za vesnicí u silnice.
Taková vesnička na dlani na konci světa.
Je velmi oblíbená i mezi filmaři.
V roce 1995 byla vyhlášená chráněnou památkou.

A teď vás zvu na procházku, abyste se kochali jako jseme se kochali my a přešla mě zlost
na manžela, že jsme neabsolvovali uličky v Sobotce ( předposlední článek ).





Toto je ten ińkriminovaný žabinec, v němž se ráčil vykoupat náš Jonášek. Náves.

Všimněte si, že průčelová okna u starých dřevěných chalup jsou spojená - taková zvláštnost.






Balkon skoro jako z Romea a Julie. Myslím si, že tam byla dříve školka nebo škola.


Celá vesnička je poseta žabinci včetně zahradních jezírek žabinci.
Asi je v nich mělko a tak se zanáší. Museli by tam mít mnoho čerpadel.







Čtyři následující fota jsou z jedného domu. Nejprve jsem si všimla velké vany za pootevřenými vraty do dvora.
Podél celého plotu byly natažené hasičské hadice.
Plot byl dost vysoké a bylo ně hloupé nahlížet přes něho.
Pak jsem si všimla dřevěných cedulí. Četla jsem je nahlas a smála jsem se nahlas.
Najednou jsem si vzpomněla, že už jsem je někde viděla, ale kde jsem zapomněla.



Vůbec jsem si nevšimla staršího pána sedícího na zápraží na lavičce.
Pozdravili jsme se a já jsem mu pochválila krásnou chalupu a zahradu.









Pravděpodobně je tato chalupa a vedle opravený starý zděný dům penzionem.
Přiznávám, že jsem si o tom četla na stránkách obce, ale nemůžu si přesně vzpomenout
na cenu pronájmu. Celá chalupa - 12 míst se pronajímá za 20 tisíc asi na týden.






Nevím, co je to za květina. Poraďte mně, prosím.







Vzpomínáte na Máňu ? Teprve tady jsem poznala, kde jsem ty dřevěné ukazatele a určování počasí.
Nástěnku s informacemi o filmování ve vesničce jsem četla až následně.



Pokud budete mít okolo cestu a milujete staré chalupy jako já, zastavte se.Stojí to za to.

Nachází se velmi blízko našeho domova. Tímto vás zvu k nám, jen, prosím, mně dejte vědět.
Abych byla doma.

Prostě se ocitnete v čase před více než sto lety.
Jak ráda bych si sedla na návsi a představovala si, jak dříve zde lidé žili.
Měli tam i rychtáře a hospůdku.

Přeji vám krásné dny a děkuji moc za vaše komentáře, které mě vždy potěší,
podpoří, soucítí se mnou a poradí.

dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....