O všem možném





Před Velikonocemi bylo ještě chladno, k ránu mrzlo.
Zásoba dřeva povážlivě klesla na dva dny topení.
Běžela jsem ve velkém vichru na Pilu, jestli nemají sušené tvrdé dřevo.
Naštěstí zrovna dosušili, ale dřevo měl zaplacené jiný zákazník.
Když viděli můj obličej, slíbili, že jestli něco zbude, tak na mě budou myslet.
Druhý den ráno jsem vstala,podívala se z okna a na dvoře byla složená kupka dřeva ,
dokonce i bránu zavřeli za sebou.
Přivezli 6 m3.

Na dvůr i zahrady byl žalostný pohled.
Všude bahno, vyježděné koleje od traktoru a aut, v trávníku jsem se bořila do hlíny až po kotníky.
Od poloviny února kvetly sněženky, tento týden polehly a je po kráse.
Jinak nikde nic, pomrzly úplně všechny levandule, tymián, meduňka, vlastně všechny bylinky trvalky.
Stalo se to poprvé za 37 let!



Tráva na dvoře i v zadní zahradě zmizela pod bahnem, zůstal jen mech.





Holý kus záhonu místo bylinek.




Náš vánoční stromek pořád jako čerstvý, bylo nám líto ho rozřezat.



Na Velikonoce byla zima jak v psírně. A pořád bahno. A topíme.
Minulou středu se oteplilo, v sadě vykvetly krokusy a v sobotu odkvetly.
Topila jsem jen večer, abychom neměli studené nohy a já i ledový nos.
Dnes už netopím. Já jsem totiž podle manžela topič odborník.
Manžel se už k topení a vybírání popela nehlásí, ale večerní popel odnáší vysypat na kompost.
A ze mě bude vysušená treska od ohně.

Rozhodla jsem se, že ušiju do kuchyně lehký závěs z nebělené bavlny,
kterou jsem koupila asi před 6 lety v Ikea. Záclony nemáme.
Ouško jehly už nevidím, manžel mi ji navlékal a asistoval mu kdo ?
Jasně, naše Mášenka. Ta musí být u všeho.



Jonášek s příchodem Mášenky postupně nabral 2 kilaPřekvapený.
Do té doby dostával do misky granule, rána o víkendu s námi snídal a dostal dentální kost a 5 psích piškotů. Netloustl.
Mášenka dostává granulky a masíčko. Jonášek začal odmítat granule a my jsme podlehli a koupili masové konzervy.
Následek je velice viditelný - máme zavalitého Jonynka.
Minulý týden jsem přikročila k omezení stravy. Dcera, která důsledně dbá o péči Semmyho,
mě poučila, ať mu dávám na den 140 g.
Taky mně trápil s odmítáním léků v jemném salámku.
Pan doktor nám doporučil paštičku, že pejskům i kočičkám velice chutná a
podává se po operacích a při těžké vysilující a bolestivé nemoci.
Vzpomněla jsem si, že ji jako jedinou stravu jedl při těžké nemoci v předminulém roce.
Sláva, Jonášek léky spolkne s paštičkou jako malinuÚžasný.



Manžel mně jako každé jaro kupuje zářivé primulky. Sotva začnou vadnout květy, nakoupí další.




O víkendu jsem provedla rekutitaci trávníku na dvoře ( 1200 m2 ) křížem krážem.
Zrovna v pořadu "Po lopatě" řešili péči o trávník, dozvěděla jsem se, že existuje rekutitační trávníková směs.

Naše Mášenka jde tento týden na kastraci, chudinka.
Bude mít 8 měsíců a neustále naříká v okně nebo za skleněnými dveřmi, když jde Jonášek ven.

Včera jsem pracovala přes osm hodin na zahradě, vlastně jen na dvoře, práce je jak na kostele.

V noci jsem se pořádně nevyspala kvůli torpédu Mášence, která po mně skákala, dost mně to bolelo, a
drápala postel, olizovala mě a vrněla jak motorek. Její řádění trvalo od půlnoci skoro do jedné.
Ráno v 5,15 hodin začala řádit znovu. Už jsem neusnula. Bolí mně hlava.
A při snídani mi slízala máslo na dalamánku !

Hlavně, aby vše dopadlo dobře a Mášenka mohla jít svobodně co nejdříve ven.
( Musím se přiznat, že nám asi 6 x už utekla. Přišla sama. )

Nyní spí oba dva těsně vedle mě, každý z jedné stranyÚžasný.
A já jdu na zahradu - ráda.

Jsem vám velmi vděčná za vaše milé komentáře a dobré radyUsmívající se.

Mějte se krásně a radostně, konečně je teplé jaro.

dáša

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Čtecí tabule na očním

Můj nejmilovanější.....